کد خبر: ۲۵۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه سال گذشته 50 هکتار از باغ سیب مهرشهر احیا شد، گفت: در سال جاری هم 150 هکتار از این باغ احیا و نهال های مورد نیاز در آن کاشته خواهد شد.

هیربد معصومی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: سرانه فضای سبز در کرج از وضعیت خوبی برخوردار است به طوری که به ازای هر یک نفر 25 مترمربع فضای سبز وجود دارد.

وی افزود: با این وجود برنامه ای برای افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها واگذاری هزار هکتار از اراضی حریم شهر دولت به شهرداری به منظور ایجاد کمربند سبز است.

معصومی خاطرنشان کرد: تا کنون 100 هکتار از این زمین ها به شهرداری واگذار شده و شهرداری نیز اقدامات خوبی در این زمین ها انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز به میزان جنگل‌های اضافه شده به البرز طی دو سال گذشته اشاره کرد وگفت: در این دو سال منابع طبیعی و آبخیزداری البرز625 هکتار جنگلکاری کرده است.

معصومی در ادامه به وضعیت مرکز دفن زباله‌های حلقه دره اشاره کرد و یادآورشد: در این منطقه نیز ایجاد جنگل در اولویت قرار دارد؛ از همین رو شهرداری کرج می‌بایست در این منطقه 50 هکتار جنگل‌کاری کند.

وی با بیان اینکه البرز از دو منبع آلاینده متحرک و ثابت رنج می برد؛ به اقدامات و برنامه‌های استان برای کاهش این منابع آلاینده گفت و تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توزیع سوخت یورو چهار و حذف مازوت از چرخه مصرف از جمله مهترین برنامه ها و اقدامات استان برای کاهش آلودگی هواست.

این مسئول از تردد 20 درصد از ترافیک کشور در استان البرز خبر داد و گفت: مدیریت این حجم از ترافیک با اتکا به اعتبارات استانی امکان پذیر نیست به همین دلیل انتظار داریم از اعتبارات ملی در این خصوص استفاده کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه 50 هزار خودرو فرسوده در البرز تردد می‌کند، اعلام کرد: 9 هزار خودرو نیز در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار