کد خبر: ۲۵۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 22 June 2016


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: به منظور بهره‌گیری عموم مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر، 22 امامزاده شاخص استان، متولی اجرای مراسم شب‌های قدرشده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب ها، شب خودسازی و قرب الهی است.

وی افزود: آمرزش گناهان، نزول قرآن و برتری این شب بر هزار ماه از ویژه گی های این شب است که بارها در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است.

این مسئول همچنین شب های قدر را فرصت بهره مندی از رحمت الهی و کسب ارزش های معنوی دانست و ابرازکرد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

صالحی بیان کرد: شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است بنابراین مردم نباید در این شب ها انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد ببرند و از این فرصت برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، بهره ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه از برگزاری مراسم شب قدر در امامزادگان شاخص البرز خبرداد و گفت: این مراسم در 22 امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی در پایان قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر و سخنرانی را از مهم ترین برنامه های امامزادگان متولی برگزاری مراسم لیالی قدر عنوان کرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار