کد خبر: ۲۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 23 June 2016


استاندار البرز بر جلوگیری از روند ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ سیدحمید طهایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار داشت: ارائه آموزش‌ها به مردم و فرهنگ‌سازی‌های مختلف می‌تواند در مقابله با مخاطرات طبیعی بسیار اهمیت داشته باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه کارشناسان و متخصصان در این زمینه باید با ارائه آموزش‌ها مردم را بیشتر از گذشته با حوادث و مخاطرات طبیعی آشنا کنند و با ارائه آموزش‌ها از خسارات جانی جلوگیری کنند.

استاندار البرز یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از روند خسارات جانی و مالی در بروز حوادث طبیعی را،‌ جلوگیری از روند ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: 31 حادثه طبیعی داریم که استان البرز زمینه 21 حادثه طبیعی را دارد.

طهایی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های دقیق به مردم می‌تواند در پیشگیری بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

وی در ادامه سخنان خود به سیل سال گذشته در سیجان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل برخی از بی تدبیری‌ها ساکنان این مناطق در این حادثه با خسارات‌های فراوانی مواجه شدند.

استاندار البرز ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر پل‌های رودخانه‌ها و عدم بیی توجهی در ساخت برخی از منازل سبب بروز این حوادث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل کوهستانی بودن و وجود محورهای مهم مواصلاتی و وجود مناطق گردشگری بسیار مورد توجه گردشگران بسیاری است، ‌لذا باید تدابیر اساسی برای ورود گردشگران به این استان و حجم بالای خودروها اندیشیده شود.

این مسؤول در ادامه با تأکید بر اینکه در تعطیلات نوروز امسال 29 میلیون تردد خودرو از محورهای مواصلاتی این استان را داشتیم، ‌افزود: باید تمامی تدابیر لازم برای حضور مسافران و گردشگران فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار