کد خبر: ۲۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 23 June 2016


مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز گفت: تمام پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون برای دریافت خون اهداکنندگان این استان در لیالی قدر باز است.

سیدحسین حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره در کارهای خیر و بشردوستانه نسبت به دیگر ملت‌های دنیا مشارکت بیشتری دارند که یکی از مهمترین اقدامات خیرخواهانه اهدای خون است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از کشورها برای تامین خون موردنیاز بیماران به ویژه در زمان‌ وقوع حوادثی ناگوار با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، در ایران اسلامی مردم به صورت خودجوش به پایگاه‌های انتقال خود مراجعه کرده و خون خود را برای کمک به بیماران و حادثه‌دیدگان اهدا می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه در روزهای مهم و تاریخی چون حاشیه راهپیمایی‌های ملی و یا روزهای مذهبی افزایش می‌شود.

حسینی گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در شب‌های پرفیض و برکت قدر که مردم بیشتری برای انجام مراسم‌های معنوی و مذهبی لیالی قدر از افطار تا سحرگاه در امامزاده‌ها، اماکن متبرکه، مساجد و حسینه‌ها حضور می‌یابند، درخواست برای اهدای خون نسبت به دیگر ایام سال افزایش یابد.

وی بیان داشت: به همین دلیل برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به افرادی که قصد اهدای خون در شب‌های قدر دارند را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز گفت: بر اساس این برنامه تمام پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان البرز در شب‌های قدر تا بامداد دایر بوده و به اهداکنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسینی افزود: پایگاه‌های ثابت انتقال خون در استان البرز در لیالی قدر از ساعت 19 تا 3 بامداد دایر بوده و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی پایگاه سیار نیز پیش‌بینی شده که در این شب‌های عزیز و پرخیر و برکت در اماکن شلوغ به ویژه در حاشیه امامزاده‌ها و مساجد شاخص مستقر می‌شوند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان البرز اعلام کرد: این پایگاه‌ها نیز تا ساعت 3 بامداد شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان دایر خواهند بود.

حسینی افزود: انتظار داریم که مردم اهدای خون را تنها به روزهای خاص در سال نکنند و این کار خداپسندانه را در طول سال و به طور مرتب انجام دهند تا در زمان امداد و کمک‌رسانی به بیماران و حادثه‌دیدگان با مشکلی روبه‌رو نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار