کد خبر: ۲۵۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 23 June 2016


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از آماده‌سازی 22 امامزاده این استان برای برگزاری مراسم پر فیض و برکت لیالی قدر خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی هر ساله در ایام پر فیض و برکت ماه مبارک رمضان برای پاکی قلب و روح خود، مراسم‌های ویژه معنوی و مذهبی برگزار می‌کنند.

وی افزود: شاخص‌ترین مراسم‌ها مربوط به شب‌زنده‌داری و مراسم احیاء در شب‌های مبارک و پرخیر قدر است و بر اساس تعالیم دین مبین اسلام و احادیث و روایت موثق بر جای مانده از پیامبر گرامی و مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار و اهل بیت (ع)، احتمال اینکه شب قدر یکی از شب‌های هفدهم، نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان باشد،‌ بیش از شب‌های دیگر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: در این شب‌ها مردم مومن و خداجوی مسلمان با قرائت کلام‌الله مجید و ادعیه‌هایی چون دعای مجیر و دعای جوشن‌کبیر و اقامه نماز شب قدر، برای طهارت روح خود تلاش می‌کنند.

صالحی گفت: با توجه به استقبال بسیار زیاد اکثریت مردم ما به ویژه جوانان و نوجوانان از مراسم‌های معنوی و مذهبی شب‌های پر خیر و برکت قدر، اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام به آماده‌سازی امامزاده‌ها و اماکن متبرکه استان برای برپایی این مراسم کرده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 22 امامزاده شاخص و واجب‌التعظیم استان البرز برای برپایی این مراسم آماده‌ شده‌اند و امکاناتی برای خدمت‌رسانی به زائران در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: دعوت از مداحان اهل بیت (ع) و همچنین دعوت از مبلغان و عالمان دینی برای سخنرانی در امامزاده‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای لیالی قدر است.

صالحی گفت: در شب‌های قدر سخنرانان شاخص که اکثر آنها از عالمان علوم دینی هستند به امامزاده‌های استان البرز دعوت شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این شب‌های عزیز و پرفضیلت،‌ مراسم عزاداری در سوگ شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) نیز در تمام امامزاده‌ها و اماکن متبرکه استان البرز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار