کد خبر: ۲۵۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 23 June 2016

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به وجود ۱۵۰ نفر شتر در نظرآباد، گفت: این امر خسارت های فراوانی را به منابع طبیعی و مراتع منطقه وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فرضی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری البرز که ظهر پنج شنبه برگزار شد، با بیان اینکه در راستای کاهش خطرات طبیعی اقدامات خوبی در استان البرز صورت گرفته است، اظهار کرد: البرز در سنوات اخیر با تغییر اقلیم و خشکسالی روبه رو شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۳ و۹۴ با پدیده ریزگردها و سیل در این منطقه مواجه بودیم، افزود: به طور قطع پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع به سبب افزایش میزان نفوذ پذیری آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خاطرنشان کرد: میزان رسوبات در منطقه طالقان ۱۶ تن در هکتار بوده که حجم بالایی از خاکبرداری ها در این منطقه در صورت بارش نزولات جوی میزان بالایی از آن وارد سازه های آبخیزداری می شود.

وی گفت: از محل اعتبارات بحران ۳۰ درصد تخصیص داشتیم که در حوزه های مورد نیاز استفاده شده است.

فرضی با اشاره به وجود ۱۵۰ نفر شتر در منطقه نظرآباد، گفت: مالکیت این تعداد شتر در شهرستان نظرآباد مشخص نیست و متاسفانه این امر خسارت های فراوانی را به منابع طبیعی و مراتع وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شترداری یکی از معضلات نظرآباد محسوب می‌شود، گفت: این دسته از اقدامات سبب تبدیل نظرآباد به کانون ریزگرد منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان البرز دارای ۳۷۰ هزار هکتار مرتع است که این میزان ۷۲درصد از مساحت کل استان را تشکیل داده، عنوان کرد: در فصل چرا ۲۰۰ هزار راس دام در این مراتع به چرا برده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز در پایان گفت: ملخ شکم بادمجانی در مراتع شهرستان های کرج و طالقان در مرحله پورگی مشاهده شده و بهترین زمان مبارزه با این آفت قبل از تخم ریزی است كه این زمان مصادف با پورگی این حشره است و طبق نظر كارشناسان گیاه پزشكی، بهترین روش معدوم كردن آفت به روش فیزیكی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار