نماینده ولی فقیه در استان البرز:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه یک عده بی‌درد از جیب بیت‌المال حقوق‌های نجومی می‌گیرند، گفت: افرادی که با این حقوق‌های نجومی زندگی می‌کنند درد مردم را درک نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 24 June 2016
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج با بیان آثار و زیان‌های ربا و رباخواری در جامعه اسلامی اظهار داشت: رباخواران با این اقدام جهنم برای خود می‌خرند و حیله‌های به کار برده شده در ربا خواری برای کسب مال درست نیست.
وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در مورد ربا و رباخواری افزود: روزی پاک و پاکیزه همان است که از راه حلال به دست می‌آید.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دین رباخوار نابود می‌شود، گفت: خداوند ربا را نابود می‌کند و صدقه را رشد می‌دهد؛ ربا اقتصاد و دین  را از بین می‌برد و مشکلات فراوان اخلاقی و اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرج با تسلیت فرارسیدن شهادت امیرالمومنین علی‌ابن ابیطالب(ع) و گرامیداشت شب‌های قدر، اظهار داشت: شبهای قدر باید غنیمت شمرده شود چون مقدرات یک سال در این شب‌ها رقم می‌خورد و باید در این زمینه اهتمام داشت.
وی افزود: حضرت علی(ع) در زمان خلافت خود سعی کرد تا اندازه توان عدالت را در جامعه پیاده کرده و با قاطعیت تمام نسبت به کارگزاران منحرف قیام کرد.
به گزارش تسنیم نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مورد عدالت حضرت علی (ع) و آزمودن کارگزاران برای انتصاب در سمت‌ها، بیان کرد: ایشان حتی در مقابل نگاه به محکوم‌مان نیز توجه داشت و در این زمینه معتقد به اجرای عدالت و نگاه عادلانه بود.
وی با بیان اینکه لازم است که سیره و روش حضرت علی (ع) در مدیریت‌ها به‌کارگیری و بهره‌برداری شود، تصریح کرد: کسی که در پست و منصبی قرار می‌گیرد باید صادق و امین بوده و نباید به‌دنبال کسب منافع شخصی باشد.
پرداخت حقوق نجومی برخلاف عدالت علوی است
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق نجومی برخلاف عدالت علوی است،گفت: کسی که در نظام اسلامی پست گرفت وبه دنبال پر کردن جیب خود باشد پیرو مکتب علی (ع) نیست.
وی با اشاره به آثار نامطلوب حقوق‌های نجومی در جامعه اظهار داشت: کسی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد و مردم جامعه‌اش با سختی زندگی می‌کنند، دروغ می‌گوید که مسلمان است و مسئولی که برای گرفتن این حقوق از او حمایت می‌کند او هم علوی نبوده و دروغ می‌گوید.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها است، افزود: این انقلاب متعلق به همین مردم عادی کوچه و خیابان بوده و همان کسانی که امام خمینی (ره) از آن‌ها تعبیر به ولی‌نعمت و پابرهنه کرد صاحبان این انقلاب هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: چطور شده که یک عده اشرافی و بی‌درد از جیب بیت‌المال حقوق‌های نجومی می‌گیرند و به جای برگرداندن این وجوه به بیت‌المال تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند.
وی با بیان اینکه این اقدامات نباید به گذشتگان و ما قبل گذشتگان تسری پیدا کرده و نام بردن از آن‌ها بهانه برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت این کار شود، افزود: تقصیر هرکسی که بوده باید این موضوع حل شود. این مورد یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها برای پیگیری مفاسد اقتصادی بر آن تاکید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه افرادی که با این حقوق‌های نجومی زندگی می‌کنند درد مردم را درک نمی‌کنند، عنوان کرد: آیا این آقایان می‌فهمند که چند جوان در شرف ازدواج و بیکار بوده که معطل یک وام هستند و اگر این وام به آن‌ها پرداخت شود گشایشی در زندگی آنها به وجود می‌آید؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه فردی که هدیه ماهانه‌اش از حقوق تمام سال کسی که 8 ساعت کنار کوره در یک سال می‌ایستد، بیشتر است درد مردم را نمی‌فهمد، متذکر شد: برخی کارخانه‌ها بعد از ساعت‌ها که از خاموش شدن کوره‌هایشان می‌گذرد امکان نزدیکی به این کوره‌ها وجود ندارد و این موضوع از تجربیات شخصی خودم بوده که بعد از چندین ساعت از خاموشی یک کوره نتوانستم به نیم متری آن نزدیک شوم.
آیت‌الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: فردی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد آیا می‌تواند شرمنده زن و فرزند بودن را درک کند.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اقدام و عمل در مورد این موضوع باید در دستور کار دولت قرار گرفته و نباید این موضوع مشمول زمان شود، تصریح کرد: لااقل از دیگران یاید بگیرید که در این مواقع چه اقدامی را انجام می‌دهند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی برای تفریح خود 500 میلیون وام می‌گیرند و بدهی خود را در مورد وام تسویه نمی‌کنند، ادامه داد: انتظار مردم از مسئولان این است که در این مورد انقلابی عمل کنند.
وی با بیان اینکه کسی که با کفار و فاسقان نمی‌تواند محکم صحبت کند هرگز قادر به اقامه دین نیست، گفت: اگر کرنشی از سوی شما در مقابل ظلم و فساد باشد عزت کشور از بین می‌رود و در همه امور نیز اینگونه است.
امام‌جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه و تبریک آن، گفت: قاضی نباید اهل مداهنه باشد و باید بداند که به مسند پیامبر اکرم(ص) و وصی او تکیه زده و منصب قضا امانت بوده و تجارت نیست.
وی با بیان اینکه برقراری عدالت و امنیت از وظایف دستگاه قضا است، گفت: رهبر انقلاب نیز از این دستگاه می‌خواهد که اهتمام به عدالت داشته باشد و مبارزه با مفاسد کار این دستگاه است.
وی با اشاره به اینکه رفتار علی‌گونه باید در دستور کار کارکنان و کادر قضایی نمود یابد، گفت: دستگاه‌های حساس و گلوگاه‌های حساس، انسانی خداترس می‌خواهد و اگر اینگونه نباشد عدالت تامین نمی‌شود.
دستگاه قضایی در استان اقدامات مناسبی در راستای انجام وظایف داشته است
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان اقدامات مناسبی در راستای انجام وظایف محوله داشته است، گفت:  مجموعه دستگاه قضایی استان با توجه به بضاعت و توان موجود و زیرساخت‌های موجود با مدیریت جدید به سمت جلو بوده و امیدواریم که بهتر نیز بشود.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه انسان خطاکار در هر دستگاه وجود دارد، عنوان کرد: مسئولان قضایی استان سعی در تامین امنیت و انجام وظایف محوله دارند و مسیر و روند به سمت رشد و تعالی است.
دستگاه‌ها از نیروهای ارزشی و انقلابی تجلیل کنند
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا به نکات مهمی اشاره کردند، تاکید کرد: در این زمینه باید توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری شود و تذکر مهم ایشان به تجلیل از نیروهای ارزشی و انقلابی بود.
وی افزود: همه ساله برخی افراد ولنگار و بی‌بند و بار را با اسامی مختلف در دستگاه‌های مختلف تجلیل کرده و به آن‌ها تربیون داده و الگوسازی می‌کنند که این افراد صلاحیت الگو قرار گرفتن توسط جوانان را ندارند و این مسیر، مسیری انحرافی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی مسائل سخیف و معارض با نظام و انقلاب مورد تقدیر قرار می‌گیرند، تاکید کرد: در سال گذشته مواد زیادی از این دست دیده شده است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به جنگ نرم دشمن و تلاش بی‌وقفه دشمن در جهت تاثیرگذاری بر جوانان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری هشدار جدی در مورد افزایش بصیرت مردم و کسب آمادگی لازم برای جنگ نرم است.
رئیس شورای فرهنگی عمومی البرز با اشاره به مسابقه  بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست در کشور و مخالفت دستگاه‌های دولتی با این مسابقه افزود: یک جوان البرزی نفر اول مسابقه هولوکاست شد و این نشان می‌دهد که هنرمند ارزشی می‌تواند در رساندن پیام به جهان موثر باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه پیشرفت و رشد این امور نیازمند وزیری قوی و دردمند است، تاکید کرد: پیشرفت این امور در صورتی است که وزیری انقلابی در مسند وزارت ارشاد نشسته باشد که بشود پیشرفت کند.
روش آل‌خلیفه سرکوب‌گرانه و تروریسم‌گونه است
امام‌جمعه کرج با محکوم‌کردن لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت: آل‌خلیفه با همراهی و حمایت آل‌سعود کودکش با روش سرکوب‌گرانه و تروریسم‌گونه علیه مردمی که خواستار حقوق مشروع خود بودند، ظلم کرد و اخیرا گستاخی خود را با لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم تکمیل کرد. نتیجه این اقدامات قطعا به ضرر آل‌خلیفه خواهد بود و آیت‌الله عیسی قاسم تلاش کرد که به صورت مسالمت‌آمیز انقلاب خود را پیش ببرد.
وی با اشاره به اینکه وارد کردن اتوبوسی افراد در بحرین روشی اسرائیل‌گونه برای سرکوب کردن شیعیان است، تصریح کرد: سعی دارند که ترکیب جمعیتی را برهم بزنند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه علم کردن داعش و امثال آن برای کمرنگ‌کردن موضوع فلسطین است، افزود: لازم است که برای برهم زدن نقشه اسرائیل و طراحی‌های آن‌ها برای کمرنگ‌کردن روز قدس همه مردم خداجو حضوری پررنگ و تاثیرگذار در این راهپیمایی داشته باشند.
سوء تدبیر سبب تعطیلی کارخانه با سابقه قند کرج شد
امام‌جمعه کرج با اشاره به تعطیلی کارخانه با سابقه قند کرج و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این کارخانه، گفت: این کارخانه با سوء تدبیر در ندادن مواد اولیه تعطیل شد و ستاد اقتصاد مقاومتی استان اولویت‌ها را در نظر بگیرد.
وی همچنین از مردم خداجو  و نمازگزاران کرجی خواست تا در هفته سوم ماه مبارک رمضان حضور پررنگ در مراسمات ستاد بازسازی عتبات عالیات و اهدای نذورات داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار