اسکندری خواستار شد:
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به نزدیک شدن به لیالی قدر و فراوانی توزیع نذری در شهر از ضررهای استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف یاد کرد و خواستار جایگزینی ظروف گیاهی به جای پلاستیکی شد.
کد خبر: ۲۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 25 June 2016
مجتبی اسکندری سرطان را بزرگترین ضرر استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه در ساخت این ظروف از پلیمر استفاده شده است در اثر برخورد با مایعات داغ و یا سرد این پلیمر به مونومر تبدیل شده و مواد سمی را به راحتی وارد دستگاه گوارش می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه ظروف پلاستیکی در صورت تماس با مایعات و مواد غذایی بالای 40 درجه سانتی گراد، ماده شیمیایی به نام استایرن از خود خارج می کند، گفت: این ماده موجب تلخی غذا شده و بیش از 77 نوع بیماری سرطان را به همراه دارد.
وی، همچنین به ضررهای ظروف پلاستیکی برای محیط زیست اشاره و بیان کرد: این ظروف که فقط یک بار استفاده می شوند، وجودشان در طبیعت به معضلی زیست محیطی تبدیل شده و تجزیه شدن آنها در طبیعت تقریبا غیر ممکن است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه استفاده از ظروف گیاهی برای پخش نذری در مناسبت های خاص را راهکاری مناسب برای جلوگیری از تولید و مصرف ظروف پلاستیکی ذکر کرد.
اسکندری اضافه کرد: با توجه به اینکه ظروف گیاهی از ذرت و نشاسته ساخته می شوند در دمای خیلی بالا یا پایین به مواد سمی تبدیل نشده و به دلیل اینکه ظرف مدت چند ماه جذب طبیعت می شوند برای محیط زیست نیست ضرری نخواهند داشت.
این مسئول در پایان با تاکید بر فرهنگسازی استفاده از ظروف گیاهی و جلوگیری از تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اظهار داشت: تحقق این مهم با کاهش قیمت ظروف گیاهی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی ممکن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار