کد خبر: ۲۵۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور سید محمد حسین طباطبائی(علم الهدی) در مسجد الزهراء (س) این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، اسداله جعفری روز شنبه افزود: محفل بزرگ انس با قرآن کریم با سخنرانی نابغه قرآنی جهان اسلام، دکتر سید محمدحسین طباطبائی و با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی امام جمعه محترم فردیس در جمع عاشقان و مانوسان با قرآن کریم، شامگاه پنجشنبه ٣ تیر ٩٥ در مسجد الزهراء فردیس برگزار شد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس در تشریح این مراسم گفت: در ابتدای این مراسم معنوی، جناب آقای محمدرضا عبدلی از قاریان ممتاز و برتر شهرستان فردیس به تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید پرداخت که با استقبال و تشویقات قرآنی حاضرین مواجه شد و فضائی معنوی و روحانی را در مراسم طنین انداز کرد و در ادامه نیز گروه همخوانی مسجد الزهراء(س)اجرای برنامه داشتند و در ادامه نیز دکتر سید محمد حسین طباطبائی به ایراد سخنرانی پرداخت.

اسداله جعفری افزود: در طول برگزاری این مراسم باشکوه، با طرح سئوالات و مسابقات قرآنی، در راستای ارتقای معلومات قرآنی حاضرین نیز اقدام شد که در پایان و با حضور امام جمعه محترم فردیس و حجه الاسلام طباطبائی و امام جماعت مسجد الزهراء(س) به ٥ نفر از افرادی که پاسخهای صحیح داده بودند، هدایائی به رسم یادبود تقدیم شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در بیان اهداف برگزاری این محفل گفت: قطعا حضور شخصیتهای طراز اول قرآنی کشور در شهرستان فردیس میتواند موجب تقویت روحیه و افزایش تجارب و ارتقای افق و همت فعالان و مسئولان قرآنی فردیس گردد و در پرتو برکات و اثراتی که این حضور و مراسمات در سطح جامعه دارد، بسترساز تعمیق فرهنگ و فعالیتهای قرآنی در فردیس خواهد شد.

جعفری افزود: حضور شخصیتی همچون سید محمد حسین طباطبائی بعنوان نابغه قرآنی جهان اسلام در فردیس، میتواند موجب انگیزش و همت بیشتر علاقه مندان و مانوسان با قرآن کریم، در راستای ارتباط و انس هرچه بیشتر، با این معجزه مبارک و ماندگار الهی گردد.

جعفری در ادامه و ضمن بیان اهم اقدامات خود در حوزه قرآن و عترت افزود: از ابتدای مسئولیتم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس با حمایت مدیران فرادستی و همت همکاران و همراهی موسسات قرآن و عترت فردیس تلاش کردیم تا با برنامه ریزی و مدیریت ظرفیتها در جهت توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان، گامهای مثمر و مستمر برداریم.

وی در ادامه افزود: اهم این اقدامات و موفقیتها را می توان به کسب رتبه اول استان در آزمونهای قرآن و عترت برای ٢ دوره پیاپی،پیگیری حضور شخصیتهای طراز اول قرآنی کشور در شهرستان فردیس: از جمله حضور و تلاوت جناب آقای شاکر نژاد از قاریان بین المللی در جمع معتکفین فردیس و حضور سید محمد حسین طباطبائی در محفل انس با قرآن مسجد الزهراء ،اخذ موافقت تشکیل شورای توسعه قرآنی شهرستان فردیس از دبیرخانه استان ،برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن و عترت فرخ آباد و زیبادشت،برگزاری جلسات دوره ای و مستمر با مدیران موسسات قرآن و عترت فردیس و ... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: اگرچه این اقدامات و موفقیتها موجب دلگرمی و امیدآفرینی برای کارگزاران فرهنگ و هنر است لیکن نیازهای شهرستان و وظیفه ما در حوزه قرآن و عترت بیش از اینهاست و ان شااله تلاش میکنیم تا عمده بضاعت و همت خود را مصروف توسعه فرهنگ قرآن و عترت نمائیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار