کد خبر: ۲۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


رئیس دادگستری شهرستان فردیس گفت: مجتمع قضایی شماره دو فردیس در بخش مشکین دشت به زودی گشایش می یابد.

مقصود عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت سهولت در رفت و آمد و دوری مسیر شهروندان مشکین دشت مجتمع قضایی در ساختمان قدیمی شهرداری مشکین دشت راه اندازی می شود.

وی افزود: ورودی پرونده های فردیس در استان البرز بعد از شهرستان کرج بیشترین آمار را دارد و ساختمان دادگستری فردیس پاسخگوی ارباب رجوع نیست از اینرو با کمک شهرداری و شورای شهر مشکین دشت، ساختمان قدیمی شهرداری مشکین دشت در اختیار دادگستری قرار گرفت که به زودی نیمی از شعبات محاکم و دادسرای شهرستان فردیس به این بخش منتقل و مجتمع قضایی شماره دو فردیس شروع به کار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دادگستری شهرستان فردیس از جمله اداراتی است که زودتر از سایر ادارات با یک شعبه حقوقی، دو خانواده و چند شعبه کیفری در این شهرستان شکل گرفت که حال حاضر در محاکم 12 شعبه، در دادسرا، 12شعبه دادیاری و شش شعبه بازپرسی وجود دارد که به زودی چند شعبه دیگر به ان افزوده می شود.

وی افزود: بیشترین آمار جرائم فردیس را سرقت تعزیری به خود اختصاص داده است توهین، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، تهدید اشخاص و کلاهبرداری در مرحله بعدی جرائم در شهرستان فردیس قرار دارند و طبق بررسی های انجام شده اختلاف و جدایی پدر و مادر، بیکاری و عدم پایبندی به اصول اعتقادی به عنوان علل اصلی انحرافات جوانان در فردیس به سمت اعمال مجرمانه بوده است.

وی عدم تحکیم بنیان خانواده، فقر معیشتی، اعتقادی و فرهنگی و فساد را از مهمترین عوامل ارتکاب جرم جوانان برشمرد و همچنین از خانواده ها خواست تا در حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزندان کوشا باشند و با اختلافات جزئی، موجب از هم پاشیدگی حریم امن خانواده و تهدید آینده نسل جوان نشوند.

مشکین دشت فردیس حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار