کد خبر: ۲۵۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


فرماندار فردیس گفت: قاچاق کالا ضربه اساسی و غیرقابل جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید داخل می زند.

به گزارش ایرنا،علی قنبر زمانی روز شنبه در نشست مبارزه به قاچاق کالا شهرستان فردیس در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: راهکارهای اقتصاد مقاومتی یکی از اساسی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی اظهار کرد: ورودی هر کالای قاچاق در کشور برابر است با از بین رفتن یک فرصت شغلی برای جوان ایرانی و این امری است که باید مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

زمانی گفت: اگر مردم به این باور برسند که استفاده از کالای قاچاق ضربه به اشتغال و اقتصاد کشور است قطعا از این کالاها استفاده نمی کنند.

وی افزود: دستگاههای فرهنگی ،اداره تبلیغات اسلامی ،ارشاد و شهرداریهای مناطق 3 و 10 کرج و مشکین دشت با نصب بنر در سطح شهرستان باید با آگاه سازی جامعه قدم های موثری را بردارند.

فرماندار فردیس گفت: یکی از معضلات اساسی دست فروشان و سدمعبر در هسته مرکز اصلی فردیس است که باید سدمعبرها با همکاری اتاق اصناف و شهرداریهاساماندهی و برخورد قانونی شوند.

زمانی افزود: کالاهای قاچاق توسط دست فروشان در فردیس عرضه می شود که مردم باید مراقب باشند تا از کالاهای قاچاق خریداری نکنند.

وی گفت: مکان مناسبی را برای دست فروشان فردیس در نظر بگیرند و این افراد را شناسایی و شناسنامه دار کنند که معیشت زندگی آنها از طریق درآمد دست فروشی تامین می شود تا ساماندهی شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم روحانیت در مبارزه با پدیده قاچاق از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در سخنرانی ها و مجالس و مداحی ها این موارد را تذکر بدهند.

نایب رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: گشت ها و طرح های مشترک با اداره صنعت معدن و تجارت و شبکه بهداشت ودرمان فردیس با هدف مبارزه با قاچاق کالا ها انجام می شود.

علی آشتیانی افزود: ضبط کالاهای قاچاق با اداره آگاهی فردیس است بروشورهای تبلیغاتی برای اتحادیه های باطری سازان و الکترونیک توزیع شده که چه کالاهایی را می توانند بفروشند و چه کالاهایی قاچاق در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار کرد: اتاق اصناف نیز دولت را برای اجرای طرح جدید مبارزه با قاچاق کالا همراهی می ‌کند و اعتقاد دارد که مبارزه با قاچاق کالا یک اصل مهم در کشور است.

وی در خصوص ساماندهی دست فروشان فردیس گفت: ساماندهی دست فروشان فردیس نیازمند عزم همگانی و همکاری تمامی ارگانها را می طلبد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فردیس نیز گفت: گشتهای مشترک باهمکاری اداره صنعت معدن وتجارت فردیس انجام می شود در خصوص صورت جلسه کالاهای قاچاق خود اداره صنعت معدن تجارت انجام می دهد.

محمدرضا ترابی افزود: بخش دارو غذای فردیس فعال است و بهداشت محیط یک تن لوازم بهداشتی وآرایشی در فردیس کشف و معدوم شد.

در این نشست معاون سیاسی انتظامی فرمانداری،بخشدارمشکین دشت،روسای ادارات تبلیغات اسلامی،فرهنگ و ارشاداسلامی ،جهادکشاورزی،کارتعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار