کد خبر: ۲۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز از تحصیل 24 هزار دانش آموز خارجی در استان البرز خبر داد و گفت: این آمار به سال گذشته مربوط می‌شود و ناشی از امکاناتی است که در البرز برای آنان فراهم شده است.

قاسم جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: البرز تعداد زیادی مهاجر و پناهنده را در خود جای داده است به همین دلیل از نهادهای بین المللی تقاضا داریم در خدمت رسانی به این افراد ما را یاری دهند.

وی افزود: افکار عمومی جهانی همانطور که به مسائل زیست محیطی توجه دارد به موضوع پناهندگی نیز توجه نشان داده است و درک خوبی از آن دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز تصریح کرد: پناهندگی به نگاهی نو نیاز دارد و اگر نهادهای بین المللی از این نگاه غفلت کنند آثار مخربی بر جای خواهد ماند.

وی در ادامه به سیاست های مهاجرپذیری ایران اشاره کرد ویادآورشد: ایران سیل مهاجرت به سمت اروپا را در حالی مهار و مدیریت کرد که جامعه جهانی در مواجه با موج کوچکی از مهاجرین دچار مشکل شد.

جهانبخش با بیان اینکه جامعه جهانی باید به خاطر این عملکرد از ایران قدردانی کند، گفت: ایران بر اساس رسالت خود از هیچ کوششی برای رفع دغدغه های معیشتی مهاجرین دریغ نکرده است؛ این تلاش ها همواره از طرف نهادهای بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته است.

این مسئول اتباع افغان و عراق را بیشترین ملیت‌های مهاجر به ایران عنوان کرد و گفت: همواره سعی داشته‌ایم جامعه را به نحوی سامان دهیم تا این افراد نیز بتوانند در جامعه از حقوق خود دفاع کنند.

جهانبخش از تحصیل 24 هزار دانش آموز خارجی در استان البرز خبر داد و گفت: این آمار به سال گذشته مربوط می‌شود و ناشی از امکاناتی است که در البرز برای آنان فراهم شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز ادامه داد: جامعه جهانی در بحث آموزش باید با اقداماتی چون ساختن مدارس ، تجهیز کارگاههای آموزشی و ... به ایران کمک کند.

وی در پایان از مواجه ایران با جمعیت چهار میلیونی از مهاجرین و پناهندگان خبر داد و گفت: ایران تا امروز بهتر از سایر کشورها توانسته به پناهندگان کمک رسانی کند و در ادامه نیز باید برای مدیریت جمعیتی چهار میلیونی از پناهندگان برنامه ریزی کند که این مستلزم یاری جامعه جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار