کد خبر: ۲۵۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون ،کارو رفاه اجتماعی البرز گفت: 52 درصد شاغلان استان در بخش خدمات فعالیت دارند.

زهره حجازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: نرخ بیکاری در البرز به نسبت دیگر استان های کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: بالا بودن نرخ بیکاری در البرز دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها آمار بالای مهاجرت به این استان است.

حجازی خاطرنشان کرد: البرز دومین استان مهاجر پذیر کشور است که نرخ مهاجرت درآن18.7 درصد اعلام شده است.

وی افزود: نرخ بالای مهاجرت به البرز برنامه ریزی برای اشتغال زایی را دچار مشکل کرده است؛ چراکه هرچقدر هم که سرعت ایجاد اشتغال زیاد باشد باز به پای سرعت رشد جمعیت جویای کار نمی‌رسد.

این مسئول توضیح داد: طبق برآوردهای صورت گرفته دلیل 14 درصد از کسانی که به البرز مهاجرت می‌کنند یافتن شغل مناسب است.

حجازی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که اکثرشاغلان البرزی در بخش خدمات فعالیت دارند گفت: با وجود این که 13 شهرک صنعتی درالبرز وجود دارند ولی بیش از 52 درصد از شاغلان استان در بخش خدمات مشغول به کار هستند .

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی البرز اظهار کرد:طی سال های گذشته شاهد تعدیل نیرو در برخی از واحدهای صنعتی استان بوده ایم که این موضوع باعث بیکاری عده ای شده است .

وی افزود: علاوه براین درحال حاضر بیشترشهرک های صنعتی استان نمی توانند با صد درصد ظرفیت خود کار کنند که همین زمینه اشتغال زایی در این بخش را کاهش داده است.

وی درپایان گفت: درحال حاضر 44.6 درصد از افراد شاغل استان در بخش صنعت و 3.1 درصد انها نیز دربخش کشاورزی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار