کد خبر: ۲۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 26 June 2016
به گزارش ایرنا سردار حسین رحیمی که به اتفاق محمد هادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و محمد رضا سراوانی مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان شرکت کرده بود با بیان اینکه کشفیات امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 درصد افزایش داشته است، افزود: مبارزه با مواد مخدر و مقابله با باندهای بزرگ در سیستان و بلوچستان از سال 93 تاکنون روند صعودی داشته است.
وی ادامه داد: افزون بر32 تن از مجموع کشفیات موادمخدر امسال را نیروی انتظامی، افزون بر 17 تن مرزبانی، افزون بر 6 تن اداره کل اطلاعات و بیش از چهار تن را سپاه، بسیج و قرارگاه قدس کشف کرده اند.
وی گفت: پارسال نیز افزون بر 165 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد که در مقایسه با سال 93 از رشد 35 درصدی برخودار بود.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان از نظر کشفیات مواد مخدر در سطح کشور رتبه نخست را داراست بیان کرد: نیروی انتظامی استان طرح های مختلفی را در حوزه مقابله با مواد مخدر در سطح استان آغاز کرده است که شناسایی اموال قاچاقچیان، تهیه بانک اطلاعاتی، برخورد با خرده فروشان، تجهیز و تقویت ایست بازرسی های استان و تهیه پیش نویس سند راهبردی مقابله پنج ساله ششم از جمله این برنامه هاست.
سردار رحیمی از راه اندازی آزمایشگاه مرکزی تشخیص مواد مخدر در زاهدان خبر داد و افزود: راه اندازی این آزمایشگاه در جنوب استان نیز در شهرستان ایرانشهر در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: اشرافیت بیشتر بر روی کاروان های مواد مخدر و تجهیز و تقویت پایگاههای اطلاعاتی در راستای تقویت یگان های عملیاتی به ویژه در شهرهای بیشتر آلوده استان نظیر نیکشهر و خاش آغاز شده که با پیشرفت بیش از 40 درصدی درحال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد ایست و بازرسی هایی که تقویت کننده مبارزه با مواد مخدر هستند نظیر جون آباد، میل نادر و غیره در دستور کار قرار دارد که تاکنون سه میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: ایجاد تعامل بیشتر از طریق آموزش و سایر اقدامات و همکاری ها با دستگاههایی که امکان سو استفاده قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از استان وجود دارد مانند گمرک و پست در دستور کار این نهاد قرار دارد.
وی برگزاری نشست های مشترک به منظور تبادل اطلاعات با استان های همجوار برای مقابله با مواد مخدر را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار