بسته خبری تابناک آذربایجان شرقی
رئیس کمیسیون بودجه با تاکید بر اینکه روند اداره جلسات باید به صحبت‌های دو موافق و مخالف اختصاص داشته باشد از صحبت‌های تعداد زیادی از اعضا در مورد مسایل ترافیکی شهر انتقاد کرد و افزود: صحبت‌های امروز بیشتر شبیه «درد و دل» است که می‌تواند در جلسات دیگری غیر از شورای شهر هم انجام شود.
کد خبر: ۲۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 20 April 2015

تابناک تبریز :عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به صرف زمان زیادی از وقت جلسه ظهر امروز برای صحبت در مورد مسائل ترافیکی بدون تصویب هیچ مصوبه گفت: طوری در شورا رفتار نکنیم که خبرنگاران و حضار بگویند اعضای شورای شهر «چرت و پرت» می‌گویند.

المیرا خاماچی در جلسه شورای شهر با اشاره به صرف زمان زیادی از وقت جلسه ظهر امروز برای صحبت در مورد مسائل ترافیکی بدون تصویب هیچ مصوبه دیگری اظهار داشت: این باعث می‌شود که خبرنگاران و حضار بگویند اعضای شورای شهر «چرت و پرت» می‌گویند.

رئیس کمیسیون بودجه با تاکید بر اینکه روند اداره جلسات باید به صحبت‌های دو موافق و مخالف اختصاص داشته باشد از صحبت‌های تعداد زیادی از اعضا در مورد مسایل ترافیکی شهر انتقاد کرد و افزود: صحبت‌های امروز بیشتر شبیه «درد و دل» است که می‌تواند در جلسات دیگری غیر از شورای شهر هم انجام شود.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به سخنان خاماچی با تاکید بر اینکه در جلساتی که مدیران کل برای ارائه گزارش حاضر می‌شوند ممکن است لایحه‌ای تصویب نشود، گفت: این مسئله هم ایرادی ندارد و بحث و بررسی در مورد مسائل و مشکلات ضروری است باعث شناخت بهتر مشکلات می‌شود.

وی تاکید کرد: با اینکه فکر نمی‌کنم کسی از لفظ «چرت و پرت» برای صحبت اعضا استفاده کرده باشد اما اگر هم کسی از چنین لفظی استفاده کرده باشد، کار اشتباهی کرده است.

گزارش فارس حاکی از آن است که اکرم حضرتی نیز در واکنش به صحبت‌های المیرا خاماچی عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: استفاده از چنین کلماتی در صحن شورا به هیچ عنوان درست نیست و اعضا باید شان و حرمت خود و شورا را حفظ کنند

تخریب اعضای شورای شهربااستفاده ازامکانات شهرداری تبریز

تابناک تبریز:رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر تبریز با ابراز اینکه لازم است شهرداری برای مدیرانش دوره‌های آموزشی آشنایی با وظایف شورا را برگزار کند، گفت: از شهردار تبریز می‌خواهم به کارمندانش تذکر دهد تا از امکانات شهرداری برای تخریب اعضای شورای شهر استفاده نکنند.

فریدون بابایی افزود: از ریاست شورا می‌خواهم که اقدامات لازم را برای حفظ حرمت اعضای شورا را انجام دهند و از روابط عمومی و مشاور حقوقی شورا درخواست دارم در مورد چنین مسائلی شفاف‌سازی کنند.

وی هچنین ضمن ارائه عکس‌هایی از بی‌نظمی و اغتشاش موجود در ورودی‌های شهری، تابلوها و عدم توجه به طراحی شهری در بدنه شهر خواستار تعامل هرچه بیشتر با اداره راه و شهرسازی برای حل این مشکل شد.

وی با اشاره به نرخ پایین ورود گردشگران نوروزی به شهر تبریز در سال 94 بنا بر آمارهای رسمی اظهار داشت: مسائلی نظیر تعطیلی بازار تبریز در این ایام از مشکلات برنامه‌های گردشگری نوروزی بودند و این در حالی است که بازارها در ایام نوروز شهرهای اصفهان، یزد و شیراز باز و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی تاکید کرد: پایین بودن آمار گردشگری نوروزی به معنی پایین بودن ظرفیت گردشگری تبریز نیست بلکه از این جهت است که ما نتوانسته‌ایم استعداد و توانایی‌های گردشگری‌مان را به خوبی به هموطنانمان معرفی کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه لازم است در تدوین استراتژی‌های توسعه استان به سیاست‌های گردشگری توجه شود، گفت: تلاش برای ارتقای سهم گردشگری، اهتمام جدی در معرفی جاذبه‌های توریستی و توسعه زیرساخت‌ها مهم‌ترین عوامل برای توسعه این امر مهم در شهر تبریز هستند.

آشفتگی بصری و بدنه ورودی‌های شهر قابل‌قبول نیست

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر در ادامه به تحلیل تطبیقی ورودی‌های شهر تبریز اختصاص داشت؛ ضمن ارائه عکس‌هایی از بی‌نظمی و اغتشاش موجود در ورودی‌های شهری، تابلوها و عدم توجه به طراحی شهری در بدنه شهر خواستار تعامل هرچه بیشتر با اداره راه و شهرسازی برای حل این مشکل شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه نظارت حق شوراست و ماده 8 و 14 قانون شوراها صراحتا به این مساله اشاره دارد گفت: با این حال متاسفانه مدیران صدا و سیما و همکاران شهرداری در جلسه کمیسیون تحقیق نظارت شورای شهر حضور نیافتند.

وی با بیان اینکه اما متاسفانه چند ساعت بعد در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، دعوت کمیسیون نظارت از سازندگان برنامه شهریمیز به عنوان دخالت در اجرا نام گرفت ادامه داد: در همین سایت‌ها اعضای شورا افرادی معرفی شدند که برای حضور و صحبت کردن در این برنامه تلویزیونی با یکدیگر رقابت می‌کنند و علاقه به دیده شدن، سخنرانی و تبلیغات دارند.

تنها ۴ و نیم ماه مسئولیت زهرا کرمانی در استانداری آذربایجان شرقی

زهرا کرمانی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی تنها ۴ ماه و نیم بعد از انتصاب کنار گذاشته شد و سهیلا امیری، مدیرکل سابق این حوزه به عنوان سرپرست از اسماعیل جبارزاده حکم گرفت

، اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی با صدور حكمي سهيلا اميري را به سمت سرپرست اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي منصوب كرد.

در حكم استاندار خطاب به اميري آمده است: با توجه به تجارب و سوابق ارزنده‌تان به موجب اين ابلاغ به سمت سرپرست امور بانوان و خانواده استانداري منصوب مي‌شويد. از خداوند متعال موفقيت روزافزونتان را مسالت دارم.

این در حالی است که وی پیش از این نیز در دوره احمد علیرضا بیگی، استاندار سابق آذربایجان شرقی این مسئولیت را از نسرین پیرسمساری تحویل گرفته بود و تا ۱۶ آذرماه سال گذشته در این سمت فعالیت می کرد که جبارزاده در حکمی زهرا کرمانی، مشاور اسبق امور بانوان استانداری را به سمت مدیرکل این حوزه منصوب کرد.

در خبر منتشره توسط روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی اشاره ای به دلیل کنار رفتن کرمانی از سمت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نشده است.

سکوت رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درباره علل فوت دانشجوی دکترای این دانشگاه

سکینه محمدی، دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بعد از چند روز حالت کما شامگاه جمعه دار فانی را وعده گفت. ولیزاده، رئیس این دانشگاه علی رغم تماس های چندباره خبرنگار ائل حاضر به گفتگو نشده و به صدور پیام تسلیت کوتاهی اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار ما ، به نقل از ائل پرس، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان واقع در جاده تبریز-آذرشهر در چند روز گذشته دستخوش موضوعی تاسف بار از جنس فوت یک دانشجو بود. سکینه محمدی، دانشجوی دوره دکتری رشته شیمی این دانشگاه شامگاه پنجشنبه پس از چند روز قرار داشتن در حالت کما دار فانی را وداع گفت.

همانطور که سایت خبری ائل پرس در خبر منتشره روز گذشته با عنوان " فوت دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به علت کمبود امکانات پزشکی بعد از دو هفته کما" به بخشی از جزئیات ماوقع پرداخته بود؛ نبود امکانات پزشکی در محل دانشگاه و عدم حضور پزشک در ساعات غیراداری به عنوان یکی از عوامل موثر در فوت این دانشجو بوده است.

اگرچه عده ای خبر از تشخیص اشتباه پزشکی در صبح روز به کما رفتن وی و اکتفا به تجویز داروهای سرماخوردگی برای مرحوم محمدی داده اند اما صحت این موضوع تائید نشده است.

خودداری سرپرست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از توضیح در مورد دلایل و جزئیات فوت دانشجو

تلاش خبرنگار ائل پرس بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع از طریق تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای برقراری ارتباط با مسئولان این دانشگاه موفق نبود و پس از انتشار خبر نیز خبرنگار ما روز گذشته بارها با ولیزاده، رئیس این دانشگاه تماس تلفنی داشت که در اکثر موارد وی تلفن را جواب نداده و یا با اشاره به حضور داشتن در جلسه از تعیین وقت مشخصی برای گفتگو در این مورد خودداری کرد.

 به گزارش خبرنگار ما به نقل از ائل پرس نیز سعی کرد با مسئولان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ارتباط برقرار کرده و جزئیات ماوقع و پاسخ سوالات را از زبان ایشان به اطلاع مخاطبان برساند که این بار نیز رئیس دانشگاه در جلسه بوده و از گفتگو در این مورد خودداری کرد. آخرین باری هم که ولیزاده، رئیس این دانشگاه تلفن خود را پاسخ داد؛ از هرگونه اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرده و گفت: سایت دانشگاه مطلبی در این مورد منتشر خواهد کرد که می توانید استفاده کنید.

در حالی که با توجه به مطلب عنوان شده توسط ولیزاده، انتظار می رفت سایت رسمی این دانشگاه با انتشار مطلبی به روشنگری در مورد جزئیات ماوقع فوت مرحومه محمدی، دانشجوی دکترای این دانشگاه پرداخته و در مورد دلایل نبود امکانات پزشکی در دانشگاه توضیحاتی ارائه دهد؛ اما روابط عمومی این دانشگاه به انتشار مطلبی با عنوان "پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت درگذشت خانم سکینه محمودی، دانشجوی دوره دکتری شیمی دانشگاه" اکتفا کرد.

در این پیام تسلیت بدون هیچ اشاره ای به دلایل فوت این دانشجو آمده است: خبر درگذشت دانشجوی عزیزمان، خانم سکینه محمودی چنان سنگین و جانسوز بود که به دشواری به باور می نشیند، با نهایت تأسف و تأثر فقدان این عزیز را به خانواده محترمشان و اساتید و دانشجویان دانشگاه تسلیت و برای آن مرحومه از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.

جزئیات ماوقع از زبان مدیر امور دانشجویی

این در حالی است که ابری، مدیرکل امور دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با تبریز بیدار به تشریح ماوقع پرداخته و گفت: صبح روز چهارشنبه هفته پیش به سرپرستی دانشگاه خبر از بیماری یکی از دانشجویان را می دهند و با توجه به نبود دکتر در ساعات غیر اداری این دانشجو سریعا به یکی از مراکزدرمانی آذرشهر انتقال می یابد که پس از انجام مداوای اولیه بنا به اظهار رضایت خود دانشجو از احوال خود، مسئولان بیمارستانی وی را ترخیص می کنند ولی چند ساعت بعد به دلیل وخامت حال آن دانشجو، وی فورا به یکی از بیمارستان های تبریز انتقال داده شد که متاسفانه این دانشجو به کما رفته و پس از مدتی فوت کردند.

وی از حضور پزشکان متخصص در این ساعات اداری در محل دانشگاه خبر داده و افزود: در دیگر ساعات اکیپی حضور دارند که در صورت بروز مشکلی فورا دانشجو ها را به مراکز درمانی آذرشهر انتقال می دهند. وی در ادامه حضور دائمی متخصصان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان را منوط به تصویب هیئت رئیسه دانست.

از سویی بررسی های خبرنگار ائل در مورد حادثه فوت یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به علت عدم وجود امکانات پزشکی مناسب در محل این دانشگاه طی ماه های گذشته نشان می دهد وضعیت امکانات درمانی دانشگاه صنعتی سهند نیز تغییر محسوسی نداشته است

دومین تجمع کارگری امروز در تبریز

در دومین تجمع کارگری امروز تبریز که همزمان شد با سفر مسئولین سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به استان،حدود ۳۰۰ کارگر نیروگاه تبریز مقابل ساختمان برق منطقه‌ای این شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از خبرگزاری ایلنا، کارگران نیروگاه تبریز صبح امروز یکشنبه ۳۰ فروردین، پس از آن مقابل ساختمان برق منطقه‌ای تجمع کردند که باخبر شدند قرار است قرارداد واگذاری بیش از ۶۰ درصد از سهام این مجتمع صنعتی صبح امروز در این ساختمان امضاء شود.

گفته می‌شود شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستی کشوری خریدار نیروگاه تبریز خواهد بود.

کارگران معترض معتقدند در صورت واگذاری این مجتمع صنعتی به بخش خصوصی مزایای دریافتی آنان به مراتب کمتر از میزان فعلی خواهد شد.

یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز در این باره گفت «از ۸ ماه پیش که تصمیم گرفتند نیروگاه را خصوصی کنند مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند.»

گفتنی است حدود ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز مشغول به کارند. این نیروگاه حرارتی – گازی زیر نظر شرکت توانیر [شرکت زیر مجموعه وزارت نیرو] اداره می‌شود.

تجمعات کارگری امروز یکشنبه در تبریز همزمان شد با حضور مسئولین نهاد ریاست جمهوری در استانداری که جهت انجام مقدمات سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان به تبریز سفر کرده بودند.

تنبیه عجیب دانش‌آموز نوجوان در یکی از مدارس تبریز

روز گذشته پرخاشگری یک معلم در قبال دانش‌آموز خود حرف و حدیث‌های فراوانی را در فضای مجازی به همراه داشت.

به گزارش  خبرنگار ما به نقل از ایسنا، طی روز گذشته اخباری در فضای مجازی با عنوان تنبیه دانش‌آموز تبریزی منتشر شد که در این خبر خانواده این دانش‌آموز مدعی شدند که معلم یکی از مدارس ابتدایی شهر تبریز با توجیه دست‌زدن دانش‌آموز به کامپیوتر اقدام به پرخاشگری در قبال این دانش‌آموز کرده است.

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان امروز(یکشنبه)‌ در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال ایسنا در این‌باره گفت: این موضوع را رد نمی‌کنم اما باید این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه تنبیه در آموزش و پرورش ممنوع است و با خاطی برخورد می‌شود.

پاشایی تشریح این موضوع را بر عهده رییس روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این اداره کل گذاشت.

نادر فکورنیا، رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: معلم خاطی یکی از مدارس تبریز به تخلفات اداری معرفی شده است.

وی اظهار کرد: کار ضد تربیتی معلم دوره دبستان یکی از مدارس تبریز قابل پذیرش نیست و معلم مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 انتقاد از رقص مردان و زنان در یک برنامه دولتی

نماینده مردم ورزقان در تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور، خواستار برخورد با برگزارکنندگان مراسم غیرفرهنگی میراث فرهنگی در این شهر و رقص مختلط زنان و مردان در آن شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از مهر، الله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور از اتفاق غیرفرهنگی روی داده در شهرستان ورزقان طی روزهای اخیر انتقاد کرد و اظهار داشت: در روزهای اخیر در یک مراسم برگزار شده توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان ورزقان، شاهد رقص مختلط مردان و زنان بوده‌ایم که این اتفاق تعجب‌برانگیز، دل دین‌داران را به درد آورده است.

وی تاکید کرد: از رئیس‌‌جمهور محترم می‌خواهم نسبت به برخورد با این اتفاق اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :