مدیرکل بنیادشهید:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرن استان ایلام گفت: با وجود رایزنی های انجام شده با مسئولان، امسال هیچ برنامه شاخص و ملی در سالروز آزادسازی مهران نداریم.
کد خبر: ۲۵۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 28 June 2016
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرن استان ایلام گفت: با وجود رایزنی های انجام شده با مسئولان، امسال هیچ برنامه شاخص و ملی در سالروز آزادسازی مهران نداریم.


به گزارش تابناک ایلام
؛سلیمان رستمیان روز سه شنبه در آستانه 10 تیر سالروز آزادسازی مهران گفت: در چند سال گذشته مساله هفته پایداری و مقاومت مهران مطرح شد و اقدام هایی نیز انجام گرفت و خیابانی در تهران بنام مهران نامگذاری شد ولی پس از آن، این هفته به فراموشی سپرده شد و تلاش مسئولان استان برای ثبت سالروز آزادسازی مهران در سالنامه رسمی کشور نیز بی نتیجه ماند.

وی اظهار کرد: آزادسازی مهران در عملیات کربلای یک، یکی از مهمترین عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس بود و رزمندگان اسلام در این عملیات استراتژی دفاع متحرک عراق را درهم شکست و یکی از دستاوردهای مهم رزمندگان در دوران جنگ بدست آمد.

رستمیان افزود: بعد از گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی و با اینکه امام راحل پس از آزادسازی مهران در بیان اهمیت آن فرمودند مهران را هم خدا آزاد کرد، این رویداد مهم در تقویم ملی ثبت نشده و ایثار رزمندگان در عملیات مهم کربلای یک نیز به دست فراموشی سپرده شده است.

وی با گلایه از رسانه ها بویژه رسانه ملی برای انعکاس رویدادهای 10 تیر و سالروز آزادسازی مهران گفت: رسانه ملی در این زمینه کوتاهی کرده و اطلاع رسانی مطلوبی از رویدادهای این روز نداشته است.

رستمیان یادآور شد: با وجود رایزنی های انجام شده با مسئولان، امسال نیز هیچ برنامه شاخص و ملی در سالروز آزادسازی مهران نداریم و گرامیداشت این روز تنها به برگزاری یک آیین در شهرستان مهران با مشارکت بنیاد شهید و برخی دستگاه های اجرایی محدود شده است.

وی اضافه کرد: اگر چه متولی اصلی گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران این نهاد نیست ولی تبلیغات محیطی به همین مناسبت انجام گرفته و سرکشی و تجلیل از رزمندگان عملیات کربلای یک، جانبازان و خانواده های معظم شهدای این عملیات انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از مسئولان مربوطه خواست تا در بزرگداشت آزادسازی مهران مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند تا این مناسبت مهم همچون سایر وقایع مهم دوران هشت سال دفاع مقدس به نحو مطلوب و شایسته در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

شهر مرزی مهران 10 تیر سال 65 در عملیات کربلای یک و در 10 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال ارتش بعث عراق آزاد شد.

در این عملیات بیش از 9 هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

امام خمینی (ره) پس از آزاد سازی این شهر مرزی گفت: مهران را هم خدا آزاد کرد. /ف

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
پس برای ازادی خرمشهرچرایک هفته جشن گرفتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار