مسئول خدمات شهر شهرداری دماوند گفت: 900 قلاده سگ در راستای اجرای طرح زنده گیری سگ‌های بدون صاحب در محدوده شهر دماوند جمع آوری شد.
کد خبر: ۲۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 03 July 2016
هادی رحیمی روز یکشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: معضل سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در مناطق مسکونی به ویژه در محلات و شهرک‌های واقع در حاشیه شهر موضوعی است که در راستای تأمین آسایش، ایمنی و بهداشت شهروندان ساکن در این نقاط، جلوگیری از حضور آنان در درون شهر ضروری است. 

وی افزود: به همین منظور و به دنبال درخواست مکرر شهروندان از مسئولان شهری مبنی بر جمع آوری سگ‌های ولگرد از معابر، طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ های ولگرد با رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی با هدف مقابله با معضل افزایش جمعیت این حیوانات در دماوند اجرا می‌شود.
این مسئول با تشریح نحوه اجرای این طرح بیان کرد: حوزه خدمات شهری شهرداری دماوند با تشکیل دو اکیپ چهارنفره به صورت روزانه 20 قلاده سگ جمع آوری و در سایت پسماند گندک رهاسازی می کند.

مسئول خدمات شهری دماوند یکی از عوامل افزایش سگ های ولگرد در شهر را توزیع غذا توسط برخی شهروندان به این حیوانات دانست و گفت: شهرداری دماوند در این راستا با ایجاد دو سکوی غذا در دو منطقه ابتدای سرهار و سایت پسماند گندک این امکان را برای شهروندانی که بخواهند به سگ ها غذا دهند، فراهم کرده است.

وی به اجرای طرح عقیم سازی سگ ها بعد از زنده گیری اشاره کرد و گفت: این نهاد شهری پنج هزار متر از سایت پسماند گندک را جهت انتقال و تفکیک سگ‌ها‌ی سالم از سگ ها‌ی ناقل بیماری زیر نظر دامپزشکی، قلا‌ده دار کردن و شناسنامه‌دار کردن سگ های اصیل و عقیم سازی آنها در نظر گرفته است تا در آینده ایی نزدیک با همکاری نهادهای مردمی و دیگر ارگان ها این طرح تکمیل و نهایی شود.

رحیمی شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد در محدوده شهر با هدف پیشگیری از انتقال بیماری به شهروندان و ارتقای سطح آگاهی های عمومی در هنگام مواجهه با حیوانات برای رعایت نکات ایمنی را از دیگر اهداف اجرایی شدن طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد در دماوند دانست.

** جمع‌‌آوری روزانه 95 تن زباله و نخاله در سطح شهر

مسئول خدمات شهری شهرداری دماوند از جمع‌‌آوری روزانه 75 تن زباله و 20 تن نخاله در سطح شهر خبر داد و گفت: شهرداری با تحت پوشش قرار دادن سه منطقه دماوند، مشا و گیلاوند و نیز روستاهای حریم همچون اسلام آباد، حصار بالا و پایین و کالدشت پایین، وادان(تا ابتدای هاشمک) و چنار شرق این میزان زباله و نخاله را جمع آوری می کند.

رحیمی با بیان اینکه تعداد 400 مخزن زباله در شهر نصب شده است، افزود: خودروهای مکانیزه از ساعت 21 شروع به جمع آوری و حمل زباله ها می کنند و تا قبل از ساعت شش صبح شهر کاملا تمیز می شود. 

وی با اشاره به نیاز مخازن زباله به شستشو همزمان با آغاز فصل گرما، بیان کرد: شهرداری در راستای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و ایجاد آلودگی، مخازن زباله را به صورت هفتگی و ماهانه شستشو می دهد؛ ضمن اینکه از شهروندان می خواهیم حتما زباله های خود را در کیسه پلاستیکی قرار دهند و راس ساعت 21 در مخزن ها بیاندازند.

رحیمی همچنین از جمع آوری سرشاخه و پسماندهای موجود در معابر عمومی و نهرهای سطح شهر خبر داد و افزود: شست‌وشوی علائم راهنمایی رانندگی، نظافت پیاده‌روها و خیابان‌ها، شست‌وشوی جداول و لایروبی نهرها در تمامی محورهای اصلی و فرعی از جمله اقدامات این نهاد است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این حوزه در شهرداری دماوند بهسازی و بازسازی پل های سطح شهر می باشد که از ابتدای سال تاکنون حدود 40 مورد مرمت و بازسازی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
95/04/23
تا حالا 2-3 بار با شهرداری دماوند تماس گرفتم بابت سگهای ولگرد اما اکیپی ندیدیم نمونش دیروز غروب داخل میدان گلهای دماوند که نزدیک این میدان 2 مدرسه ابتدایی هم موجود است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار