کد خبر: ۲۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 05 July 2016
با وجود وعده چند روزه مسؤولان برای برطرف شدن بوی بد فاضلاب شهرک بهارستان، همچنان بوی نامطبوع مردم این شهرک و همچنین ساکنان بخش‌هایی از منطقه باغستان را رنج می‌دهد.
ساخت‌وسازهای بی‌رویه و عدم توجه به اصول مهندسی و کمبود امکانات و نواقص در خدمات‌رسانی از جمله مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات ساکنان شهرستان کرج است.
به عنوان نمونه چندین سال است که شهرک بهارستان واقع در شمال منطقه باغستان با وجود بهره‌برداری از تمام واحدهای ساختمانی این شهرک، از سیستم فاضلاب ناقصی رنج می‌برد.
تا سال گذشته فاضلاب این شهرک در رود دلمبر رها می‌شد و بوی نامطبوع آن مردم را رنج می‌داد که با اعتراضات گسترده ساکنان شهرک فوق و همچنین ساکنان خیابان‌های اشتراکی، پیروزی و محدوده باغستان جنوبی، بالاخره دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام به لوله‌کشی برای تخلیه و انتقال فاضلاب این شهرک کردند.
اما ناگهان در زمستان سال گذشته کار به صورت نیمه‌‌تمام رها شد و هم‌اکنون وسائل و ابزار بر جای مانده از این طرح در حاشیه رود دلبمر دیده می‌شود.
مشاهدات خبرنگار ما در کرج نشان می‌دهد که غروب هر روز بخشی از فاضلاب شهرک بهارستان در رود دلمبر به صورت غیراصولی و غیربهداشتی رها می‌شود و در کنار آلودگی‌های بسیاری که این اقدام برای مردم دارد، بوی نامطبوعی نیز مردم را رنج می‌دهد.
علیرضا کیان شهردار منطقه هفت کرج در گفت‌وگو با خبرنگار ما در کرج اعلام کرد که تنها بخش کوچکی از شهرک هنوز به فاضلاب شهری متصل نشده و فاضلاب این محدود کوچک در رود دلمبر رها می‌شود.
کیان تصریح کرد: گزارش‌های مردمی از این امر داشتیم و به همین دلیل چندین مورد بازرسی سوی شهرداری منطقه هفت صورت گرفت و حتی در هفته گذشته چندین بار شخصاً به محل رفته و شرایط را بررسی کردیم.
وی گفته بود: طی هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مربوطه و تذکراتی که به آنها داده شده است، اتصال این بخش از فاضلاب شهرک بهارستان به فاضلاب شهری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.
شهردار منطقه هفت کرج گفت: برای این منظور نیاز به حدود 200 متر دیگر لوله‌گذاری داریم که انجام این طرح به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و حتی شهرداری بر اساس طرح‌های عمرانی قرار بود که بخشی از محدوده را آسفالت کند که دستگاه‌های مرتبط از ما خواستند تا پایان لوله‌گذاری‌ها این اقدام را به تأخیر بیاندازیم.
کیان بیان داشت: هم‌اکنون منتظر اتمام طرح‌ هستیم و به طور قطع ظرف حداکثر چند هفته آینده، اتصال شهرک بهارستان به فاضلاب شهری تکمیل شده و مردم دیگر از بوی بد و نامطبوع آن رنج نمی‌برند.
حال بعد از گذشت حدود دو ماه از این وعده چند روزه، هنوز فاضلاب این بخش از شهرک به صورت غیربهداشتی و غیرکارشناسی در رود دلمبر رها می‌شود.
خبرنگار ما در کرج تلاش کرد تا با مسؤولان آب و فاضلاب استان البرز و شهرستان کرج گفت‌وگویی در این ارتباط انجام دهد که متاسفانه حاضر به مصاحبه نشدند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از ساکنان شهرک بهارستان و ساکنان خیابان‌های اشتراکی و پیروزی و بخشی از محدوده باغستان غربی در تلاش هستند تا با جمع‌آوری طوماری، اعتراض خود را به گوش مسؤولان شهرداری کرج برسانند.

علیرضا نژاد فلاح یکی از ساکنان شهرک بهارستان در این ارتباط به خبرنگار ما در کرج گفت: چند سال بود که به ما وعده می‌دادند به زودی لوله‌گذاری‌ها برای احداث شبکه فاضلاب در این شهرک انجام می‌شود که به زودی آنها تبدیل به چند سال شد.
وی افزود: وقتی کار را شروع کردند، مردم از خوشحالی برای کارگران آب و چای و شیرینی می‌بردند و معلوم نیست که چرا در اسفند سال گذشته ناگهان کار را نیمه‌ تمام رها کردند.
این شهروند گفت: چند بار به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کردیم و به ما می‌گویند که بودجه سال جدید هنوز ابلاغ نشده و بودجه نداریم.
زهراسادات افخمی خانم خانه‌داری که ساکن خیابان اشتراکی شمالی است نیز به خبرنگار ما می‌گوید: دستگاه‌ها چون هنوز بودجه سال جدید را دریافت نکرده‌اند، فرزندان ما باید در این فضای آلوده و مملو از پشه و مگس و حشرات دیگر زندگی کنند.
وی تاکید کرد: چند بار از صدا و سیما و خبرنگاران دعوت کردیم تا از نزدیک زندگی ما را شاهد باشند و امیدواریم این بار با پیگری‌های شما مسؤولان به داد ما برسند.

گزارش از مریم ابراهیمیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار