کد خبر: ۲۵۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 July 2016


رئیس پلیس البرز گفت: دشمن با استفاده از ابزار های مختلف تلاش می کند که ارزش های دینی جامعه را تضعیف و الگوهای ضد ارزشی خود را تحمیل کند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه به مناسبت روز عفاف و حجاب افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و ریشه در موضوعات و ارزش های دینی دارد، بنابراین حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهم در ارزش های دینی ما محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خانواده به عنوان کوچکترین رکن جامعه باید به بحث حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشد، اضافه کرد: در معضلات اجتماعی یکی از موضوعات بحث حجاب و عفاف است که در این زمینه دشمنان تهاجم زیادی را با شیوه های مختلفی در سطح جامعه انجام داده اند و انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزار های جنگ دشمنان در حوزه اجتماعی، مربوط به موضوعات فرهنگی است، افزود: دشمنان در طول 8 سال دفاع مقدس جامعه ما را آزمودند و متوجه شدند که با جنگ سخت نمی توانند در برابر انقلاب اسلامی دوام آورند و مقابله کنند، که همه این موارد را در حوزه فیزیکی تمرین کردند و شکست خوردند.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار های مختلف اعم از اینترنت، سایت ها ، فضای مجازی و ماهواره ها تلاش می کنند که ارزش های دینی جامعه را تضعیف و الگوهای ضد ارزشی خود را بر جامعه ما تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: در این زمینه آحاد جامعه مسئولند همانگونه که در جنگ سخت همه وارد عمل شدند و عزم ملی در برابر مقابله با دشمن داشتند، در جنگ نرم نیز پای کار آیند و یک عزم عمومی را در این راستا داشته باشند.

سردار کامرانی صالح خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از چندین سال قبل تحت عنوان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی هشدارهایی را داده اند.

وی گفت: پلیس در حوزه برخوردهای فیزیکی، با افرادی که هنجار شکن بوده اند و نمی خواستند قانون را تمکین کنند با راه اندازی گشت های ارشاد در سطح استان البرز به ویژه کلان شهر کرج اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و برخورد قانونی داشته است.

***تعامل با آموزش و پرورش برای آگاه سازی دانش آموزان در برابر هجمه های فرهنگی

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: بیشتر کسانی که به این قوانین عمل نمی کنند از باب سهل انگاری این عمل را انجام می دهند، نه از روی عناد و غالبا با ارشادهایی که داده می شود تقبل می کنند و عده ای اندک نمی خواهند تمکین قانون داشته باشند که با آنها برخورد و دلالت می شود و تحویل دستگاه قضایی می شوند که برخورد های قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: پلیس علاوه بر اینکه در حوزه برخورد های میدانی، برخورد با افرادی که مزاحمت ایجاد کرده اند و برخورد با افرادی که رعایت شئونات اسلامی را نداشته اند اقداماتی بسیار خوبی را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در حوزه فرهنگی تعاملاتی با آموزش پرورش صورت گرفته است برای آگاه سازی دانش آموزان از هجمه های فرهنگی در مقاطع مختلف با به نمایش گذاشتن فیلم و عکس اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده است.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: در راستای تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است، مشاورین و فرماندهین پاسگاه ها و کلانتری ها، جلسات متعددی را داشته است و آموزش های لازم را انجام داده است.

***برپایی نمایشگاه های حجاب و عفاف در سطح پارک های استان به صورت مقطعی

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در بحث معضلات اجتماعی ، گفت: دوره های مشاوره راه اندازی شده است که مشاورین ما به صورت میدانی در پارک ها حضور پیدا می کنند که برای عموم به صورت رایگان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف به صورت مقطعی در برخی از پارک ها نمایشگاه هایی را در قالب معضلات و مشکلاتی که فرهنگ عفاف و حجاب دارد به تصویر کشیده می شود.

کامرانی صالح گفت: در دانشگاه ها ارتباطی بین ما و آنها بوجود آمده است که تفاهم نامه منعقد شده است و اتاق فکر ما و اتاق فکر دانشگاه در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و با توجه به حجم کار که در حوزه فرهنگی به دانشگاه وارد است، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطر نشان کرد: دانشگاه به عنوان یکی از مراکز علمی ما و آموزش عالی می تواند همانطور که در موضوعات علمی نقش دارد در حوزه های فرهنگی و بحث حجاب و عفاف هم با توجه به اینکه بخش عظیمی از جامعه ما قشر دانشجو هستند نیز هم نقش آفرینی کند.

وی افزود: ما مانور های متعددی داشته ایم و پلیس پاوا، امنیت اخلاقی و واحد های گشتی به صورت حجمی طرح های متعددی را انجام داده اند و نقاط آسیب پذیر را شناسایی کرده ایم و مانور های هایی توسط واحد های گشتی و کارهای حجمی انجام شده است.

سردار کامرانی تاکید کرد: واحد های انفرادی هم در این راستا اقداماتی را انجام داده است و ما معتقد بر این هستیم که آحاد مردم باید در این راستا گام بردارند و همچنین نهاد هایی که نقش آفرینی می کنند، حضور داشته باشند و تا در بخش های مختلف بتوانند نقش آفرینی کنند.

***برخورد با تولیدات ضد ارزشی در فروشگاه ها

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه بخشی از معضلات اجتماعی در امکنه ها می باشد، گفت: در این زمینه مکاتبات زیادی با اصناف و صنعت و معدن و تجارت داشته ایم گه گشت های مشترکی با متولیان این حوزه از جمله امور صنفی و اتحادیه مربوطه داشته ایم که بسیار خوب و تاثیر گذار بوده است.

سردار کامرانی با اشاره به اینکه ممکن است طراحی پوشاک به گونه ای باشد که ارزش های اسلامی همخوانی نداشته باشد، خاطر نشان کرد: با گشت هایی که صورت گرفته است با متخلفین برخورد شده است .

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه با واحد های متخلف که کالاهای ضد ارزشی دارند برخورد می شود، البته با توجه به امر به معروف که سفارش شده است بعضا افرادی که رعایت ضوابط و مقررات را می کنند مورد تشویق قرار می گیرند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت: بیش از صد ها سفره خانه که شئونات اسلامی را در آنها رعایت نکرده اند برخورد و پلمپ شده است که در مسیر جاده چالوس و آتشگاه اقدامات خوبی صورت گرفته است و برخی از آن ها تحویل مراجع قضایی شده اند.

***نقش حجاب و عفاف در کاهش نا امنی ها در جامعه

سردار کامرانی صالح با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف اگر بستر جرم فراهم نشود، وقوع جرائم نیز کاهش پیدا می کند، گفت: در موضوع جرم های اجتماعی، اگر خود افراد رعایت شئونات اسلامی را داشته باشند کم تر در معرض آسیب قرار میگیرند و نباید بستر را برای معضلات اجتماعی فراهم کنند.

وی افزود: فرهنگ دینی و اسلامی ما که بحث عفاف و حجاب است، خود عامل بازدارنده از معضلات اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: قطعا بی توجهی به حجاب و عفاف بخشی از آسیب های اجتماعی و ولنگاری فرهنگی ما است که باید به موضوعات اهتمام ویژه داشته باشیم.

21 تا 27 تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار