کد خبر: ۲۶۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 14 July 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز وامام جمعه کرج با بیان اینکه نماز جمعه سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است گفت: باید این سنگر را هرچه محکم تر حفظ و کارایی آن را بیشتر کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه امام جمعه کمالشهر کرج ، افزود: قرارگاه نماز جمعه بر مدار بصیرت، ایمان و اعتقاد استوار است.

وی بیان داشت: امام جمعه هر منطقه با تشخیص موضوعات مختلف،تبیین کننده اهداف فکری، فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در آن منطقه است.

حسینی همدانی اظهار کرد: ضرورت دارد دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی با ائمه جمعه همکاری بیشتری کنند و همراهی مردم با سنگر نماز جمعه اقتدار اسلامی را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه نظام امامت جمعه نظام حاکمیتی است، خاطر نشان کرد: می بایست مسئولیت سنگر نماز جمعه هر چند وقت یک بار تغییر کند و نیروی تازه نفس وارد آن شود.

امام جمعه کرج اظهار کرد: امامان جمعه سربازان ولایت و گوش به فرمان رهبری و دستورات عالی نظام و تبیین کننده مواضع رهبری در بین مردم و محکم کننده مواضع نظام هستند.

وی ادامه داد: مسائله ای که امروز مهم است و روی آن سرمایه گذاری زیادی شده است بحث تهاجم و شبیه خون فرهنگی است .

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: این اقدام از سوی دشمنان نظام برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی صورت گرفته و دشمنان نیز از انجام این حرکت ها خسته نشده و به صورت مستمر شیطنت می کنند و مدام در حال اجرای طرح های جدید هستند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه به لحاظ داخلی تحولات عظیمی در داخل کشور به وجود آمده بیان داشت : اکنون نحوه نگرش مردم به اداره جامعه و دین عوض شده و بسیاری از احکامی که ساکت بود، احیا شده است.

وی گفت: این تحولات را انقلاب اسلامی در بین جوانان و مردم ایجاد کرد و شور و حالی به وجود آوردکه احکام الهی اکنون احیا شد.

نماینده ولی فقیه در البرزافزود:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، نماز جمعه یکی از دستورات متروک بود که البته برخی از جاهای کشور برگزار می شد، اما نه به شکلی که مسائله رسمی و امر قطعی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:انقلاب اسلامی با رهبری آگاه و دین شناس یک حکومت الگو و نمونه در جهان ارایه داد.

حسینی همدانی افزود: جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان اسلام موج ایجاد کرد و به همین دلیل دشمنان در مقابل آن به پا خاستند.

وی با بیان اینکه، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت استکبار جهانی جریان های داخلی و تروها در ایران آغاز شد، گفت: در این زمان 17هزار نفر از مردم عادی و مسئولان را ترور شدند.

امام جمعه کرج ادامه داد: تحمیل هشت سال جنگ با حمایت استکبار جهانی بر ایران ، حصر اقتصادی و فتنه سال های 78و 88 از دیگر دسیسه های اسکتبار جهانی بوده است.

وی از شبیه خون فرهنگی به عنوان دیگر اقدامات دشمنان نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: دشمنان داعش را برای مقابله با نظام اسلامی به راه انداختند.

وی با اشاره به سالروز تخریب بقعه ائمه بقیع (ع) توسط فرقه وهابیت در 90 سال پیش اظهار کرد: در آن زمان فرقه انحرافی و مذهب جعلی وهابیت ایجاد شد که با اصول اسلامی و قرآنی به مبارزه برخاست.

امام جمعه کرج گفت: این فرقه در جامعه اسلامی نشر پیدا کرد و اکنون اسلحه به آن داده شده که بلای جان اسلام و بشریت شده است و برای مقابله با اسلام ناب گام برمی دارد.

در این آئین حجت الاسلام علی اکبر وثوقی که مدت 14 سال امامت جمعه شهرستان نظرآباد را به عهده داشت به عنوان امام جمعه جدید کمالشهر منصوب شد و از 6 سال خدمات حجت الاسلام حسین خالق پرست قدردانی شد.

حجت الاسلام خالق پرست از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان امام جمعه شهرستان اشتهارد استان البرز منصوب شده است.

کمالشهر با 120 هزار نفر جمعیت در غرب کلانشهر کرج واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اصغری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
بهترین لحظه زندگی انسان زمانی است که دریچه های جدیدی به دنیای معرفت وعمل صالح به روی خود ودیگران می گشاید وچه زیباست که این لحظه در قالب یک حرکت ملی ثبت شود
جناب حجت الاسلام حسین خالق پرست

احتراما
باکمال مسرت انتصاب بجا وشایسته جنابعالی رابعنوان امام جمعه شهرستان اشتهاردکه نشان از لیاقت تعهدوشایستگی جنابعالی دارد صمیمانه تبریک وتهنیت عرض می نمایم
سلامتی وسرافرازی حضرتعالی رااز درگاه خداوند متعال خواستارم

خانواده شهید امیر اصغری وجاوید الاثر حسن اصغری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار