کد خبر: ۲۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 16 July 2016


به مناسبت هفته بهزیستی، طرح شهری سالم و عاری از مواد مخدر روز شنبه با حضور 200 نفر ازبهبود یافتگان در شهرستان فردیس از فلکه چهارم تا فلکه اول فردیس به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس در حاشیه این طرح، گفت: فرهنگسازی در راستای پیشگیری از اعتیاد و یادآوری به مردم که در هفته بهزیستی ،فعالیتهای اداره بهزیستی ، موسسات ، نهادها و مراکز کمپ هایی پاسداشت از زحمات آنهاتقدیر و تشکر شود.

محمدرضا فلاح نژاد افزود: یکی از دغدغه های اصلی بهبودیافتگان پیشگیری از لغزش سالم بودن است اگراقدامات و تدابیری در جهت سالم بودن انجام دادند احتمال لغزش آنها وجود دارد.

وی اظهار کرد: اداره بهزیستی با حمایت از کمپ هایی که مجوز دارند با حمایت از کسانی که در جلسات ان ای شرکت می کنند خارج از کمپ در شهرستان اقداماتی که در مرکز نگهداری افراد آسیب دیده دارند در این مدت کوتاه اداره بهزیستی فردیس در شهرستان مستقر شده خدمات خوبی را ارائه داده است.

فلاح نژاد ادامه داد: شهرستان فردیس با شهرستانهای دیگر استان مقایسه می شود اداره بهزیستی فردیس خیلی مفید و موثر بوده است که در طی این مدت معاونت پیشگیری و مشارکت اداره بهزیستی فردیس در استان البرز رتبه نخست را از نظر عملکرد و ارزیابی کسب کرده است.

وی گفت: فردیس سه ساله که شهرستان شده و اداره بهزیستی در این شهرستان حدود 8 ماه که مستقر شده که این موضوع خیلی اهمیت دارد که باید به آن پرداخته شود و از اداره بهزیستی تقدیر و تشکر شود.

وی با بیان اینکه شهرستان تازه تاسیس فردیس کمبودها و مشکلاتی دارد، افزود: مشکل شهرستان فردیس در اعتبارات حوزه شهرداری ها است که در شهرهایی مثل کلانشهر تهران مراجعه می کنید در خانه های فرهنگ فرهنگسراها و بسیاری از مراکز شهرداریها اعتبارات خوبی را در بخش پیشگیری از اعتیاد هزینه می کنند و اداره بهزیستی درگیر وگرفتار آسیب دیده های خود است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: در حالیکه ما در فردیس موضوع پیشگیری از آسیب ها توقع داریم و اعتبارات در این بخش محدود است و اداره بهزیستی وقت خود را بیشتر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی صرف می کند.

فلاح نژاد افزود: بهتر است که شهرداری ها و سازمانها و نهادها بیشتر درپیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع اعتیاد کمک کنند با فضاسازی محیط،برگزاری کارگاههای آموزشی در اماکن و محلات در بخش مکتوب و دیجیتال برنامه های خوبی را داشته باشند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: به مناسبت هفته بهزیستی طرحی را تحت عنوان شهری پاک و سالم عاری از اعتیاد برگزار شد.

علیرضا فتاح پور افزود: این برنامه با همیاری کمپ ها در فردیس و محل های پرتردد شهر را تمیز کردند و همچنین ضمن یاد آوری اثرات مواد مخدر برزندگی آنها به لحاظ نامهربانی و خطاهایی که در گذشته بخاطر مواد مخدر سرزده بود و آسیب هایی که به جامعه و خود رساندند امروز با این عمل خود جبران گذشته را کنند.

وی اظهار کرد: در کنار بهبودیافتگان کودکان خانواده های آسیب دیده ازسنین 10 تا 18 سال بادکنک هایی که شعارهای پیشگیری از مواد مخدر نوشته شد بود در دست داشتند.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس نیز گفت: این طرح با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و اداره بهزیستی شهرستان فردیس در جهت پاکسازی و جمع آوری زباله از محیط انجام شد.

رضا فیروزی افزود: این حرکت نمادین به منظور احیای شعار انسان سالم و محیط پاک در معرض نمایش قرار گرفت تا با اجرای این طرح هر چه بهتر در احیای خودسازی و خودشناسی کمک کنند.

در این طرح بهبودیافتگان مواد مخدر از فلکه چهارم تا فلکه اول فردیس زباله ها را جمع آوری کردند تا شهری عاری از پاک وتمیز داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار