کد خبر: ۲۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 16 July 2016


حکایت مدیران همیشه مدیر و دور تسلسل در شهرداری کرج را می توان در جابجایی های اخیر مدیریتی به وضوح دید، مدیرانی که فقط میز و صندلی عوض کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهردار کرج طی هفته گذشته بیش از بیست حکم انفصال و انتصاب امضا کرد، امضای این احکام فقط صندلی‌ها را جا به جا کرد و حکایت مدیران همیشه مدیر همچنان به قوت خود پا برجاست.

علی ترکاشوند، شهردار کرج نخستین انتصاب و انفصال را از مدیریت منطقه ۱ آغاز و علیرضا کیان را برای این پست انتخاب کرد که پیش از این شهردار منطقه ۷ بوده است، انتصاب و انفصال بعدی مربوط به مدیریت منطقه ۲ بود این صندلی به شهرام وارسته رسید پیش از این احمدرضا خلوصی بر این صندلی تکیه می زد که وی نیز در حکمی از سوی شهردار به مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری منصوب شد.

مدیریت منطقه ۳ به مهدی فاطمی رسید وی پیش از این مدیر منطقه ۱۱ بوده است، مدیریت منطقه چهار به امیرحسین کاظمینی رسید، پیش از این رضا فیض بر صندلی منطقه ۴ تکیه می زد، صندلی مدیریت منطقه ۶ نیز به علی سلطانی مقدم رسید.

مدیریت منطقه ۷ در حالی به رضا فیض رسید که وی پیش از این مدیر منطقه چهار بود، مدیریت منطقه ۸ به محمدرضا سیفی رسید وی نیز پیش از این مدیر منطقه ۳ بود، مدیریت منطقه ۹ نیز به عزیز صدرنژاد رسید که پیش از این مدیر منطقه ۶ بود، مدیریت منطقه ۱۱ به حسین شریف کاظمی رسید و مدیریت منطقه دوازده نیز به ربی سعادت رسید که پیش از این مدیر منطقه ۸ در کارنامه وی به ثبت رسیده بود.

اما ترکش های انفصال و انتصاب ها به منطقه ۵ و ۱۰ شهرداری نرسید و مدیریت این مناطق دست نخورده باقی ماند، احکامی دیگر برای عباس کمالی نژاد به سمت مدیرکل امور اداری، حسین سعیدی مدیرکل بهبود تشکیلات و روش ها، محمد یساولی مدیرعامل سازمان آرامستان ها، حسین عطایی مدیرعامل زیباسازی و بهروز ورمحدی مدیرعامل سازمان میادین شهرداری کرج به امضا رسید.

در ادامه الهام باقری که پیش از این مدیرعامل سازمان زیباسازی بود به سمت مدیرکل مطالعات ترافیک، مهرداد فیروزبخت مدیرعامل سازمان پایانه ها و تقی عبدالهی مشاور شهردار در پروژه بزرگراه شمالی منصوب شدند و همچنین صندلی مدیرکلی ایمنی و ترافیک به غلامرضا رضوانی رسید وی پیش از این مدیرعامل سازمان آرامستان ها بود.

برخی منتقدان در پی این اقدام شهردار کرج بر این باور هستند که گویا چشیدن طعم قدرت و مدیریت از سوی عده ای باعث شده از ورود خیل عظیمی از پرسنل چه بسا خلاق تَر، مدیرتر و لایق تَر به دایره مدیران جلوگیری شود.

برخی دیگر از منتقدان می گویند؛ عدم شناسایی پرسنل تحصیل کرده و خلاق از سوی شهردار و نبود بانک اطلاعاتی از این افراد باعث شده مجموعه مدیریت شهری نتواند از ظرفیت پرسنل تازه نفس و خلاق حتی در سطح مدیریت میانی استفاده کند به طوری که این شائبه را در میان برخی منتقدان تقویت کرده که در انتصابات رابطه بر ضابطه ارجحیت دارد و همین امر باعث شده نه تنها مدیران پر توان و حرفه ای در سیستم مدیریت شهری کمتر به چشم آیند بلکه بدنه هر واحد نیز از انگیزه لازم برای انجام کار بهره مند نبوده و سیستم به صورت عجیبی دچار روزمرگی شود.

برخی از منتقدان بر این باور هستند که فرصت مدیریت در حال حاضر بین عده ای خاص در حال چرخش است و گرنه با تغیرات فعلی تغییر عمیق و کارایی در مجموعه مدیریت شهری رخ نداده است

برخی دیگر از منتقدان بر این باور اند که فرصت مدیریت در حال حاضر بین عده ای خاص در حال چرخش است و با تغیرات فعلی تغییری عمیق، منطبق با کارایی در مجموعه مدیریت شهری رخ نداده است.

برخی کارشناسان می گویند؛ توجیه شهردار کرج در جابجایی های اخیر مدیران شهرداری را می توان منطقی تلقی کرد اگر این جابجایی ها و تغییرات سبب ایجاد انگیزه در مدیران و پویایی سازمانی شود و از تبانی های احتمالی و ملاحظات شخصی به شکل قابل توجهی بکاهد.

اما این روش زمانی اثربخشی و کارایی را به همراه خواهد داشت که مبنای انتخاب افراد بر اساس سلایق شخصی نباشد و اصل شایسته سالاری در گزینش آنها رعایت شود.

اما پس از تغییراتی که شهردار کرج از آن به عنوان چرخش نخبگان یاد کرده است، این مسئله مطرح می شود که به چه دلیل برخی سازمان های مهم شهرداری کرج رنگ و بوی تغییرات را به خود ندیده اند در حالی که نوک پیکان نقد به دلیل عملکرد ضعیف به سمت آنهاست.

در پایان باید گفت؛ فقدان نظام ارزیابی عملکرد، عدم توجه به کادرسازی درون سازمانی، نفوذ جریانات سیاسی، عدم توجه به افکار عمومی و میزان مقبولیت افراد منتخب در جایگاه ها و انتصابات بی ربط بدون لحاظ تجربه و تخصص، به حوزه مدیریت شهرداری لطمه می زند که آقای شهردار باید در این خصوص تدبیری بیاندیشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار