هشدار استاندار البرز
استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه های نظارتی همواره برعملکرد مسئولان نظارت دارند، تصریح کرد: هر تخلفی که صورت گیرد، اگر عمر مدیریتی نیز پایان یافته باشد، باید پاسخگوی عملکرد خود باشید.
کد خبر: ۲۶۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 20 July 2016

سیدحمیدطهائی  صبح چهارشنبه در همایش سراسری دهیاران استان البرز که سالن همایش های دانشگاه آزاد کرج برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری و توفیق روز افزون برای همه خدمتگزاران در ایران اسلامی و دولت تدبیر و امید، از فعالان شوراها و دهیاری ها  قدردانی کرد و گفت: این نوع خدمت فراتر از کار شخصی، کمک به جامعه است و ارزش آن آنقدر زیاد است که مرحوم ایت الله فاضل لنکرانی فرمودند:"اگر به کار مردم رسیدگی کنید این به قیمت کار مستحب گذاشته می شود."
وی خطاب به دهیاران افزود:همه شما در صف خدمتگزاری به مردم و تلاش در جهت رفع و حل مشکلات مردم هستید.
طهائی با اشاره به اینکه هر کار خیری خدمت به مردم است، گفت: اگر سنگی را نیز از مقابل پای رهگذری بردارید صدقه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه کار و مسئولیت شما از روزی که کاندیدا و عضو شورا شدید آغاز شده است و بنوعی به یک شعار اجتماعی لبیک گفته اید، تصریح کرد:خدمت به خلق موجب نزدیکی به خداست و باید قدردان این موهبت باشیم.
طهائی با بیان اینکه باید مشتاق خدمت به مردم باشید، گفت: نباید این نگاه وجود داشته باشد که مشکلات مردم مربوط به خودشان است، بلکه با اشتیاق پاسخ حسن اعتماد مردم را بدهید.
استاندار در بخش دیگری با تأکید بر لزوم شناخت کافی از مسئولیت ها و حوزه مأموریت و تلاش برای ایجاد کاری ماندگار در روستا گفت:دهیار از طرف شورا و دولت مسئولیت دارد تا در جهت ارتقاء جایگاه روستای خود تلاش کند و این همت باید با هدف افزایش جایگاه روستاها صورت پذیرد.
وی خطاب به جامعه دهیاران ادامه داد: در کنار امور مستمر و روزانه ای که انجام می دهید، با برنامه های خوبی که دارید در همه ابعاد، روستاهای خود را به روستاهای نمونه تبدیل کنید.
طهائی این عرصه را میدان رقابت برای کیفیت خدمت رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: رقابت بین روستاهای همسایه وجود دارد، بنابراین باید تدبیر کنید که چگونه طرح هادی در کوتاه ترین زمان اجرایی، قوانین و مقررات برای همه دغدغه خاطر شود و در جهت توسعه روستاها از منابع طبیعی خوبی که در اختیار دارید هر سال بهتر از سال قبل عمل کنید.
وی با اشاره به موفقیت گندم کاران کشور درسالجاری گفت: خرید 50 تن گندم توسط دولت در کشور ماحصل دریافت پیام دولت توسط کشاورزان بوده است.
طهاتی تصریح کرد: دولت تلاش دارد زمینه فعالیت بخش خصوصی فراهم شود و با کاهش موانع امکانات موجود را در جهت توزیع عادلانه و ارتقاء سطح زندگی مردم ایجاد کند.
وی افزود: از بدو تشکیل معاونت روستایی در دولت طی یک سال اخیر این معاونت سه سفر به استان البرز داشته است، باید قدردان این حمایت باشیم و از آن استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: شما دهیاران باید عملاً از ظرفیت ها و فرصت هایی که دولت ایجاد می کند استفاده نمایید و برنامه ها را بصورت مستقیم در روستاها اجرا کنید.
طهائی گفت: تلاش داریم تا زمینه ای را فراهم کنیم تا منابع در اختیار بخش ها و روستاها قرار گیرد.
استاندار البرز همچنین بیان کرد: از فضای خوبی که موجب مشارکت مردم و سرمایه گذاران می شود و ثبات اقتصادی، زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم نماییم.
طهائی تصریح کرد: امروزه در دنیا زبان گویای جنگ، توپ و موشک و سلاح است اما در بخش هایی هم در اقتصاد مبارزه می شود، هر طرفی به دنبال گرفتن برگ برنده است تا قدرت فائقه باشد، اکنون که کشور به لطف انقلاب اسلامی الگوی ارزشمندی را به دنیا عرضه کرده است، باید ازموقعیت بهره ببریم و با شناخت نقشه های رقبای اقتصادی، موانع و مشکلات دنبال راه باشیم تا به همت شما دهیاران روستا،شهرستان نمونه را تقدیم جامعه نماییم.
طهائی با بیان اینکه شما دهیاران باید پیشنهاد دهنده در رونق و توسعه منطقه خود باشید افزود:هسته های اولیه اقتصادی که از مرزعه و روستا و واحدهای کوچک شروع می شود باید در رونق مناطق مورد توجه باشد.
استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه تصور کنید زمان کوتاه است و عمر 4 سال شورا بزودی تمام می شود دو سوال را خطاب به دهیاران مطرح کرد و از آنها خواست تا نسبت به آن تأمل داشته باشند.
وی افزود: از خود بپرسید که آیا در پایان کار گزارش خوبی ارائه خواهید داد؟ و اینکه اگر فرصت داشتید چه کارهای دیگری باید انجام می شد که محقق نشده است؟
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد:فرصت ها بسیار زودگذر است و باید حداکثراستفاده را ببرید.
طهائی ادامه پیروی از چارچوب قوانین را در مدیریت دهیاری ها گوشزد کرد و گفت: سفارش بنده آن است که طبق قوانین و مقررات عمل کنید.
وی افزود: قانون زمان نمی شناسد، اگر بعدها مشخص شود که خطایی انجام شده، باید پاسخگو باشید.
استاندار البرز تصریح کرد: هر کجا کوچکترین انحرافی ایجاد شده باشد  باید با آن برخورد کرد و ما اجازه تخلف ندهیم.
طهائی در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز نیز متذکر شد، در استان  برای سرمایه گذاری استقبال فراوانی وجود دارد به خصوص در روستاها و باغ ها اگر ساخت و سازی می شود، یکی از کارهایی که دستگاه نظارتی انجام می دهد جستجوی تخلفات است و قطعا باید تخریب بناها صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه استانداری بعنوان دستگاه نظارتی همواره ورود پیدا می کند، افزود: با حضور شما دهیاران در این مناطق سازنده باید شاهد کمترین تخلفات باشیم.
در پایان این مراسم از دهیاران نمونه استان با حضور استاندار البرز و دیگر مسئولان تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار