کد خبر: ۲۶۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 20 July 2016


رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ برند خارجی وارداتی در کرج وجود دارد، گفت: این عمل نه تنها ارز آوری ندارد،‌ بلکه سبب خروج ارز می‌شود.

میراسماعیل صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه در سال گذشته تعدادی مجوز از سوی وزارتخانه به برندهای خارجی ارائه شده است، اظهار داشت: این برندها، فروشگاه‌هایی را در سطح کشور افتتاح کرده‌اند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه آوردن اجناس تولید شده در این فروشگاه‌ها تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد، افزود: باید با استفاده از متخصصان، تولید این اجناس به کشور وارد شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از انجام این پروسه اگر واحدهای صنفی توان فروش اجناس را نداشتند، فروشگاه‌ها باید افتتاح شود، گفت: اما در حال حاضر برعکس این روند اتفاق می‌افتد و در این فروشگاه‌ها اجناس بسته‌بندی شده آماده به فروش می‌رسد و پول آن به کشورهای مبدا بازگردانده می‌شود.

صدیق با بیان اینکه این عمل نه تنها ارزآوری ندارد،‌ بلکه سبب خروج ارز می‌شود، افزود: این امر سبب تعطیلی واحدهای کوچک صنفی شده و از طرفی با این گونه تولیدات در کشورهای خارجی بحث تهاجم فرهنگی هم پیش می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این امر از سال گذشته در کرج آغاز شده است، گفت: چندین فروشگاه در کرج آغاز به کار کرده‌اند که مورد اعتراض واحدهای صنفی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه واحد صنفی که فقط محصولات خارجی را به فروش می‌رساند، چه سود و منفعتی برای تولیدات داخلی دارد، افزود: این عملکرد، اقتصاد مقاومتی را زیر سوال می‌برد و حمایت از تولید داخلی جایگاهی در این امر ندارد.

وی با اشاره به اینکه متولی این واحدها در تهران است، ‌گفت: در حال حاضر 10 برند خارجی وارداتی در کرج وجود دارد که در حال زیاد شدن است. باید این گونه برندها ابتدا در داخل کشور تولید داشته باشند و بعد از آن مجوز دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار