کد خبر: ۲۶۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 21 July 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به اهمیت جذابیت مدارس برای دانش آموزان، برشاداب سازی فضاهای آموزشی در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، محمد تقی ایرانی که روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش به میزبانی ناحیه 4 آموزشی کرج سخن می گفت ،افزود: آموزش و پرورش یک نهاد ارزشمند در عرصه تعلیم و تربیت است به گونه ای که آینده سازان ایران اسلامی در مدارس رشد و پرورش می یابند.

وی با توجه به نقش و جایگاه مهم مدارس در رشد و بالندگی دانش آموزان در این مکان مهم خاطر نشان کرد: اولویت قرار دادن طرح شاداب سازی مدارس بر اساس نظریه روانشناسان نقش موثری در ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر دانش آموزان دارد که در این استان باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

وی با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش در کشور یاد آور شد: اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت بیانگر این واقعیت است که نباید از عوامل تاثیر گذار در کیفیت بخشی در این حوزه مهم غافل شویم.

فرماندار کرج اظهار کرد: خشکی و بی روحی فضاهای آموزشی موجب کاهش انگیزه امور تحصیلی و مشارکت دانش آموزان و اولیاء در فرایند امور تربیتی و فرهنگی در مدارس را به دنبال دارد.

وی در ادامه به یکسان سازی شکل ظاهری تابلو ها ی مدارس در نواحی 4 گانه آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در حال حاضر شکل ظاهری این تابلو ها زیبا نیست در حالی که این تابلوها از نماد اصلی یک مرکز آموزشی را تشکیل می دهد.

وی از خیرین مدرسه ساز و اولیاء دانش آموزان توانمند در خواست کرد با مشارکت در پروژه مهر 95 امکان آماده سازی مدارس را برای حضور و نشاط آفرین دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در مدارس شهری و روستایی را فراهم آورند.

ایرانی از مقاوم سازی مدارس به عنوان یکی از نیازهای دیگر نواحی 4 گانه آموزش و پرورش در کرج یاد کرد و افزود: اجرای طرح مقاوم سازی با توجه به قدمت بالای برخی از مدارس با هدف ایمن کردن فضای آموزشی برای دانش آموزان و کارکنان در مدارس کرج اقدامی ضروری است.

وی ،شناسایی دانش آموزان خلاق و با استعداد، غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری اردوهای فرهنگی ، آموزشی و تفریحی، ایجاد زمینه مشارکت اولیاء و خیرین برای رفع چالش ها و مشکلات، تقویت دوره های آموزشی - کارگاهی با موضوع مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی را از دیگر محور های مهم و قابل پیگیری در آموزش و پرورش ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز دراین نشست گفت: پروژه مهر از اردیبهشت ماه به یکی از دغدغه های دست اندکاران نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

قاسم پوستین دوز افزود: پروژه مهر مجموعه ای از اقدامات ساماندهی نیروی انسانی ،فرهنگی ، آموزشی ، عمرانی ، خدماتی و تجهیزاتی در راستای آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی برای شروع یک سال تحصیلی جدید است.

وی اظهار کرد: این طرح با پیگیری اعضای کمیته های 5 گانه پروژه مهر در اداره های آموزش و پرورش کشور با مدیریت مدارس و مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی ، خیرین ، دانش اموزان و اولیای آنان عملیاتی می شود.

در این نشست مدیران آموزش و پرورش نواحی یک ، دو و سه کرج نیز گزارش کاری از عملکرد و دست آوردها دانش آموزان و فرهنگیان و روند پروژه مهر و نیازها و مشکلات در مدارس تحت پوشش این نواحی ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار