معاون سیاسی وزیر کشور:
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در مذاکرات خارجی، بُرد ما به گونه ای بود که سیاست های کشور، امنیت و اقتدار ملی حفظ تضمین شد.
کد خبر: ۲۶۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 25 July 2016
به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، " محمد حسین مقیمی" صبح دوشنبه در سمینار سراسری فرمانداران و بخشداران استان البرز ضمن اشاره به موفقیت های برجام اظهار داشت: نوع مخالفت مخالفین با برجام حکایت از میزان موفقیت برجام بوده است؛اگر کار بزرگی انجام نشده بود، پیش از خشک شدن امضاء برجام  مخالفت ها آغاز نمی شد.
وی با بیان اینکه برجام اتفاق بزرگی در کشور بوده است، نتایج این مذاکره بین المللی را خاطر نشان کرد و افزود:  در برجام ما توانستیم در مجامع ملی حرف خود را بزنیم، سیاست های جمهوری اسلامی را مطرح کنیم و داشتن حق طبیعی انرژی هسته ای را در سطح جهانی برای خود تثبیت کنیم، آنچه مجامع بین المللی نیز این اصل را به رسمیت شناختند.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در برجام از سویی قطعنامه هایی که علیه ما بود و هر کدام می توانست شرایط سختی را برای کشور ایجاد کند، برداشته شد.
مقیمی تصریح کرد: این مخالفت ها هیچ گاه مبنای علمی و اصول نداشته و فقط می خواستند با پیروزی دولت و ملت ما مخالفت کنند.
وی افزود: امروز نفت را مصرف داخلی کنیم و به هر قیمیتی که به توافق برسیم می فروشیم.نفت را به قیمت توافقی، با ارز توافقی و به کشور مد نظر می فروشیم.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: امروز بسیاری از مسائل حل شده است و نفت را به 2/5بشکه در روز صادر می کنیم، پیش تر با شرایط سخت و محدودی نفت تأمین می کردیم. اما امروز می توانیم امکانات را در اختیار داشته نفت را  علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف نیز صادر کنیم و به هر قیمتی که به توافق برسیم بفروشیم.

مقیمی تصریح کرد: اگر عده ای مخالفت می کنند منافع خود را در خطر می بینند و امروز جلوی منافع آنها گرفته شده است که فریاد می زنند.

وی افزود: کشورهای استکباری و غرب تمام تلاش خود را بکار گرفته اند که ما موفق نشویم.
مقیمی با اشاره به سفرهیات های مختلف تجاری به کشور و انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی افزود: پیش از این که برجام به امضاء برسد چنین رویه ای نداشتیم و معاملات امروز با پسا برجام متفاوت بود.
وی نقش تیم مذاکره کننده را در شرایط کنونی مهم خواند و ادامه داد: دولت در سیاست خارجی کار خود را به نحو مطلوبی به انجام رساند.در پیش از برجام کشور محدود به منابع داخلی بود و مذاکرات ظرفیت نخبگان داخل کشور و صرف وقت هزاران کارشناس و ساعت ها مذاکره به پسا برجام رسید.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد:  این تیم با عنایات خداوند و هدایت های  مقام معظم رهبری و پشتیبانی دولت و مردم در مقابل شش قدرت جهانی تصمیم گیری کردند، تصمیمی  که هیچ ایرادی بر بُرد – بُرد ما نبود.
وی افزود: آنها که به دنبال بُرد خود هستند در هر شرایطی حرف خود را می زنند اما مهم این است که در مذاکرات بُرد – بُرد، بُرد ما به گونه ای بود که سیاست های کشور، امنیت و اقتدار ملی حفظ تضمین شد و خوشبختانه تیم مذاکره کننده نیز به این توجه داشت و هر تصمیمی در زمان امضای تفاهم نامه گرفته می شد طی هماهنگی با رئیس جمهوری محترم بود.
مقیمی ادامه داد: امروز باید افتخار کنیم دولت به تعهد خود در مباحث خارجی عمل کرده است و به خود ببالیم که دیگر به دنبال خرید جنس بُنجل با قیمت بالاتر توسط دلالان فاسد خارجی و همکاران آن نخواهیم بود و در بازار رقابتی کالاهای مرغوب خریداری کنیم.
وی افزود: این حق طبیعی ما بود و سالها این حق را از ما گرفته بودند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: ضمن اینکه از حق خود دفاع می کنیم مدافع حقوق طبیعی ملت نیز هستیم  و اجازه نمی دهیم حق و حقوق ما تضعیف شود.
مقیمی در بخش دیگری در بحث سیاست داخلی، اجرای مُر قانون را مشی اصلی دولت دانست و تصریح کرد: در این مدت تمام تلاش دولت بر این بوده که به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به دقت عمل کند و از ده ها و صد ها آیین نامه دولت، تعداد بسیار کمی توسط مجلس رد شده است.
وی با اشاره به تلاش های دولت در بحث مهارتورم و عبور از رکود اقتصاد تصریح کرد: دولت وقتی کار خود را شروع کرد، رکود آغاز شده  بود، بیکاری 13 درصد و رشد اقتصادی منفی 6.5 درصد بود.
مقیمی با بیان اینکه دولت در بدو امر انضباط مالی را حاکم کرد، افزود:تمام تلاش دولت این بود که منابع مالی در نقاط مورد نیاز کشور سرمایه گذاری و تأمین شود.
مقیمی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت آنگونه که شایسته بوده است بیان نشده،گفت: پیگیری حقوق عقب مانده معلمان، پزشکان ومطالبات بازنشستگان و ایثارگران هر کدام پروژه های بزرگی بود که وقت زیادی از دولت گرفت.
وی با بیان اینکه برخی انتقادها به دولت ناعادلانه است، به عملکرد دولت یازدهم در بحث نظام تحول سلامت در کشور اشاره و تصریح کرد: اگر تا دیروز دغدغه همراه بیمار جمع آوری پول برای پرداخت به بیمارستان بود امروز مریض با تدابیری که دولت در بحث دیده است رفع می شود.
وی افزود: اخیراً اقدامات دولت با حضور استانداران سراسر کشور در دیدار با مقام معظم رهبری به استناد آمار موثق و تأیید شده به محضر معظم له گزارش شد.
مقیمی با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس دولت حمایت و پشتیبانی از پول ملی است و دولت در این مدت توانست نرخ تورم را از 43 درصد به 9 درصد برساند، افزود: جلوگیری از افزایش نرخ ارز خارجی از دیگر تلاش های دولت در بحث خروج از رکود تورمی بوده است و قمیت آن از 3700 دلار به 3500 دلار رسیده است که حاکی از  تقویت قدرت ریال کشور در مقابل ارز خارجی بوده است.
وی ادامه داد: دولت در این مدت رشد اقتصادی منفی را به مثبت یک رساند، البته برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی فاصله زیادی داریم که باید تلاش بیشتری داشته باشیم.
معاون وزیر کشور برخورد با مدیران ناکارآمد و مبارزه با فساد اقتصادی از اقدامات دولت برای رسیدن به رشد مثبت اقتصادی اعلام کرد و گفت: به همت دولت امروز نرخ بیکاری به 11 درصد رسیده است و در مرحله گذار از رکود اقتصادی قرار داریم.
لزوم حاکمیت قانون، بی طرفی مجریان و دست اندرکاران انتخابات
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محور دیگری از سخنان معاون وزیر کشور در دیدار با فرمانداران و بخشداران استان البرز بود.
مقیمی گفت: تأکید وزارت کشور در انتخابات همانند قبل حاکمیت قانون، بی طرفی مجریان و دست اندرکاران انتخابات و ایجاد شرایط برای حضور پر شور مردم در پای صندوق های رأی است.
وی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی باید شرایطی را فراهم کرد که افراد علاقمند که خود واجد شرایط خدمت به مردم می دانند در صحنه حضور داشته باشند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات گذشته نیز مشارکت سیاسی مردم بسیار ویژه بود و ملت با حضورشان مبین نشاط سیاسی در کشور بودند.
مقیمی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی منحصر به یک عده خاص نیست، ادامه داد: باید این حق حضور برای آحاد مردم جهت مشارکت در انتخابات ایجاد شود.
وی فعال شدن احزاب و گروه ها و بهره مندی از نهایت ظرفیت این نهادهای سیاسی برای مشارکت مردم در دو انتخابات پیش رو مهم خواند.
گفتنی است در این سمینار استاندار البرز و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار