نماینده ولی فقیه در استان البرز:
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه زمانی که در ساختار تشکیلاتی عده‌ای حقوق‌های نجومی می‌گیرند که با تصویب آن رنگ قانونی به آن می‌دهند، دولت اسلامی در کجا قرار دارد، افزود: باید در سه عرصه دولت‌سازی،‌ جامعه‌سازی و تمدن‌سازی کار اساسی انجام شود.
کد خبر: ۲۶۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 25 July 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: از رسالت‌های نماز جمعه تعلیم و تربیت، حفظ فرهنگ اسلامی،‌ پاسداری ارزش‌های الهی، و تبیین سیاست‌های نظام و رهبری است.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم گرامیداشت اقامه نخستین نماز جمعه کشور که ‌ظهر امروز در مصلای فردیس برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله جامعه و اجتماع اظهار داشت: اساسی‌ترین عوامل حفظ جامعه، عبادات جمعی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه نماز جمعه رسالت و ویژگی‌هایی دارد، افزود: از جمله این ویژگی‌ها مسئله حکومت و شئونات آن است چون نماز جمعه بعد سیاسی هم دارد.
وی با اشاره به اینکه رسالت نماز جمعه، آموزش و تربیت است، گفت: امام‌ جمعه باید روی مطالب و خطبه‌هایی که ارائه می‌دهد در طول هفته کار کند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مطالب خطبه‌ها باید نقد، تازه، متین، قوی، مفید، مورد سئوال و احتیاج مردم باشد، افزود: از رسالت‌های نماز جمعه تعلیم و تربیت، حفظ فرهنگ اسلامی،‌ پاسداری ارزش‌های الهی، و تبیین سیاست‌های نظام و رهبری است.
وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه "نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است"، گفت: علما مرزبانانی هستند که از نفوذ شیطان و فرزندانش به عقاید و ایمان مردم مرزبانی و محافظت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای به کمال رسیدن انسان، «زنجیره‌ای» را فرموده‌اند، افزود: این زنجیره به ترتیب، انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی،‌ تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل امت اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله دولت و کشور اسلامی هستیم، گفت: کار دولت اسلامی نهادسازی به منظور ایجاد ساختار لازم برای جامعه اسلامی است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه زمانی که در ساختار تشکیلاتی عده‌ای حقوق‌های نجومی می‌گیرند که با تصویب آن رنگ قانونی به آن می‌دهند، دولت اسلامی در کجا قرار دارد، افزود: باید در سه عرصه دولت‌سازی،‌ جامعه‌سازی و تمدن‌سازی کار اساسی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه دولت‌سازی نیازمند نیروهای انسانی است تا سازوکار و نهادهای لازم طراحی شود،‌ گفت: برای جامعه‌سازی باید طراحی انجام شود و گفتمان غالب مربوط به آن باشد و برای تمدن‌سازی باید به تمدن فکری و علمی دست پیدا کرد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه ولایت دارای چند بعد است، افزود: در ولایت عناصر نباید به غیر وابسته باشد، عناصر باید پیوسته باشد و ولی امر در درون تشکیلات باید عناصر را حول محور خودش فعال کند.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، باید نیرو جذب کند، گفت: باید از تمامی نیروها استفاده شود و این نیروها باید به صورت همه جانبه در عرصه‌های مختلف تربیت شده و در مرحله بعد سازماندهی، لایه‌بندی و شبکه‌سازی انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز  با بیان اینکه برای انجام فعالیت در مقابل دشمن باید ابتکار، برنامه و انگیزه داشت، افزود: ستاد و امام جمعه باید برای یک سال نماز جمعه، برنامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار