رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سال جاری 5 موسسه غیرمجاز پزشکی در حوزه‌های مختلف پوست و مو لاغری تعطیل و تجهیزات آنها به نفع دولت ضبط شد.
کد خبر: ۲۶۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 26 July 2016
مرتضی خدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: برخورد قاطع و صریح در حوزه‌های درمانی با متخلفین از برنامه‌های سال جاری سازمان تعزیرات است تا و اجازه ندهیم که تخلفات در حوزه درمان تکرار شود.

وی ادامه داد: امروز یک مرکز جراحی و یک بیمارستان را بر اساس احکام صادره پلمب خواهیم کرد و به مسئولان این بیمارستان فرصت داده می‌شود تا مشکلات را برطرف کنند.

وی گفت: یکی از این بیمارستانها در شمال تهران است می باشد که در طول ماه‌های گذشته تخلفاتی داشته است و حتی در بازدیدی که در تاریخ 28/1/95 انجام شد و در رسانه‌ها هم منعکس گردید به آنها تذکراتی داده شد؛ اما متاسفانه وضعیت خوبی چه در بخش اتاق عمل و چه در بستری و سایر بخش‌ها ندارد.

خدایی گفت: این بیمارستان در این مدت نتوانست اقدامات خوبی را در جهت رفع مشکلات انجام دهد و ما مجبوریم برای رفع مشکلات مردم علیرغم میل باطنی این بیمارستان را تعطیل کنیم.

رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات گفت: امروز همچنین یک مرکز جراحی که در شمال تهران قرار دارد پلمب خواهد شد. این مرکز درمانی سالها بود بدون مجوز بوده ولی مجوز خود را تمدید می کرده است که این مرکز هم نتوانست مجوزات لازم را اخذ کند بنابر این ادامه فعالیتی بر اساس احکام ممنوع شده است.

وی به برخی از اقدامات مهم سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد متخلفان در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از بیمارستانهای بزرگ وابسته به یکی از ارگان‌های کشور از برخی تجهیزات مانند ای پی اف که یکبار مصرف هستند چند بار استفاده می کردند که این کار را نباید انجام دهند. بخشی از این پرونده مربوط به بیمارستان و بخشی دیگر نیز مربوط به شرکت و پیمانکاران بوده است که در این پرونده این بیمارستان و افراد مربوطه 18 میلیارد تومان جریمه شدند.

خدایی گفت: هر یک از مراکز و بیمارستانهای دیگر که از تجهیزات یکبار مصرفی مثل ای پی اف چندین بار استفاده کنند با آنها برخورد خواهد شد و بیمارستانها حق ندارند با بیمه ها قراردادی امضا کنند که در آن حقوق شهروندان رعایت نشود.

رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات گفت: همچنین دو بیمارستان که داروخانه خود را به شرکتهای خصوصی واگذار کرده بودند به علت گرانفروشی به مبلغ 5.5 میلیارد تومان جریمه شدند.

وی افزود: 5 مؤسسه غیر مجاز پزشکی درحوزه های مختلفی مثل پوست و لاغری را تعطیل کرده ایم و ملزومات آنها را به نفع دولت ضبط کرده و پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.به یک جریمه 4.5 میلیاردی دیگری اشاره کرد و گفت: فردی که متخصص زنان و زایمان بوده است به دلیل استفاده از دستگاه خاص سونوگرافی بدون اجازه و تحمیل هزینه برای بیماران به مبلغ 4.5 میلیارد تومان جریمه شده و دیگر حق استفاده از آن دستگاه را نخواهد داشت .

خدایی گفت: شش مرکز درمانی و بیمارستانی که به خاطراضافه دریافتی متخلف شناخته شده بودند برای آنها مجازات نقدی و لغو پروانه در نظر گرفته شد که البته ما آنها را ملزم کردیم که هر کدام 20 نفر از بیماران بی بضاعت و یا معرفی شده از کمیته امداد و بهزیستی را به طور رایگان درمان کنند.

خدایی افزود: این مجازات که به نوعی مجازات جایگزین هم بوده است برای اولین بار در سازمان تعزیرات اتفاق افتاده است.

رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی سازمان تعزیرات درتوضیح بیمارستانی که از اقلام یکبار مصرف چندین بار استفاده کرده بود گفت: بسیاری از بیمارستانها و مراکز درمانی از برخی تجهیزات یک بار مصرف چندین بار استفاده می کنند که در این خصوص با بیمه گذاران نیز قراردادهایی امضا می کردند که برخلاف قانون بوده و نباید این اقدام را انجام دهند. این موضوع برای افراد بیرونی قابل قبول نیست و بیمارستانها نباید این کار را تکرار کنند. در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است که سازمان بازرسی و علوم پزشکی ورود کرده اند که البته کار خاص و مهمی بوده است که انجام گردیده است که در سایر بیمارستانها نیز با آن برخورد می کنیم.

خدایی به یکی از مشکلات سازمان تعزیرات اشاره کرده و گفت: یکی از مشکلات در برخورد بیمارستانها و امثال آن مواجه هستیم تعدد مراجع رسیدگی است که متخلفان با استفاده از این موضوع از چنگال عدالت فرار می کنند واز نمانیدگان مجلس می خواهیم که با بازنگری در برخی از قوانین اختیارات سازمان را بیشتر و مشخص تر کنند و همچنین در مجازات هایی که متنبهانه نیست بازنگری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار