ایجاد فضای منفی علیه اعضای شورای شهر که بر اساس اختیارات قانونی خود از شهردار سوال می‌کنند، یکی از آفت‌های جدی مدیریت شهری در مرکز استان البرز به شمار می‌آید.
کد خبر: ۲۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 26 July 2016
به گزارش تابناک – البرز: امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج سوالات مصطفی سعیدی یکی از اعضای این شورا اعلام وصول شد.
شنیده‌های تابناک حاکی از آن است که اعلام وصول این پرسش‌ها حاشیه‌های بسیاری را ایجاد کرده و برخی از اعضای شورا و مدیران شهرداری از طراح سوال انتقاد کرده‌اند.
ایجاد فضای منفی علیه اعضای شورای شهر که بر اساس اختیارات قانونی خود از شهردار سوال می‌کند، یکی از آفت‌های جدی مدیریت شهری کرج به شمار می‌آید.
شاید برخی از این رفتارها بدون اطلاع علی ترکاشوند شهردار کرج صورت گیرد و لازم است که وی از تداوم این شیوه‌ها جلوگیری کند.
بر اساس این گزارش، مصطفی سعیدی سه محور را برای پرسش‌های خود در نظر گرفته است.
محور نخست مربوط به واگذاری طرح اجرای پارکومترهای هوشمند به یکی از شرکت‌های وابسته بانک (ش) در کرج بدون برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی است.
این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای شهر، اجرای این طرح باید بر اساس فراخوان عمومی و انجام مناقصه به متقاضی واگذار گردد، اما شهرداری با اعلام ماده 31 و بدون برگزاری مناقصه این طرح را واگذار کرده است.
محور دوم مربوط به ملک آقایی به نام (ق) که با مشارکت خانم (ت) ساخته شده و یکی از برج‌های مشهور کرج به شمار می‌آید، است.
بر اساس اظهارات طراح سوال، این ملک بدون پارکینگ احداث شد و در دوره سوم شورای شهر طی توافقی با مالک و سازنده مقرر شده بود که زمینی در مجاورت ملک تخصیص یافته تا برای ساخت پارکینگ استفاده شود که سازندگان بخش مهمی از این زمین را هم تجاری کردند.
این در حالی است که بدون در نظر گرفتن شرایط فوق، مجوز پایان کار برای ملک که یک مجتمع بزرگ تجاری است صادر شده و همین موضوع محور دوم سوال مصطفی سعیدی از علی ترکاشوند شهردار کرج است.
موضوع بعدی مربوط به اتصال بلوار ظفر به منطقه باغستان و بیمارستان البرز است.
پیش از این و بر اساس مصوبه شورای شهر در سال 94 مقرر شده بود که احداث این پروژه به سه پیمانکار مختلف و بر اساس مناقصه عمومی و فرخوان واگذار گردد.
مصطفی سعیدی معتقد است که شهرداری کرج بدون رعایت این مصوبه بار دیگر از ماده 31 استفاده کرده و پروژه را به طور کامل به یک سازمان و با ارزشی بالغ بر 22 میلیارد تومان واگذار کرده است.
شنیده‌های تابناک حاکی از آن است که این موضوعات پیش از این بارها به صورت تذکر به شهرداری ارائه شده، اما علی ترکاشوند پاسخ لازم به تذکرات اعضای شورا شهر نداده است.
بر اساس قانون شهردار کرج موظف است ظرف مدت 10 روز به این پرسش‌ها پاسخ دهد و در صورت عدم قانع شدن اعضای شورای شهر، روند استیضاح ترکاشوند کلید می‌خورد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
چرا هیچکی نظر نمیده راجع به این؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
فعلا که همه پروژها با سرعت دارخ اجرایی میشه حالا دست یک نفر باشه یا ده نفر چه فرقی می کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار