کد خبر: ۲۶۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 26 July 2016


امام‌ جمعه فردیس از احداث مصلی این شهرستان در ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی در مراسم گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه کشور که ظهر امروز در مصلی فردیس برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه فردیس از شهریور ماه سال 80 آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در مدت این 15 سال مردم مشارکت و استقبال خوبی داشته‌اند.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه در حال حاضر 2 هکتار زمین برای ساخت مصلای جدید فردیس موجود است،‌ افزود: مجوز احداث برای 10 هزار مترمربع در 2 طبقه گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه اول این مصلی کاربری و خدماتی و طبقه دوم شبستان مصلی با 72 متر طول است، گفت: بیش از 4 هزار مترمربع مساحت شبستان مصلا است.

ایمانی با بیان اینکه تاریخ شروع این عملیات از آذرماه سال گذشته بوده است، افزود: مصلی فردیس طی 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مصلی موجود مدرسه علمیه اباصالح‌المهدی(عج) راه‌اندازی می‌شود،‌ گفت: این حوزه علمیه در 6 طبقه است که در حال حاضر نزدیک به 5 طبقه آن ساخته شده و با گلریزانی که در ماه مبارک رمضان امسال انجام شده از این حوزه در سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

ایمانی افزود: در سال جاری نزدیک به 80 طلبه در حوزه علمیه در 3 مقطع تحصیل می‌کنند.

*اطلس فرهنگی و اجتماعی کرج تدوین شد‌

معاون فرهنگی شهردار کرج نیز گفت: در حال حاضر با استفاده از نرم‌افزاری تحت عنوان اطلس فرهنگی و اجتماعی، آمار و اطلاعات اجتماعی در کرج جمع‌آوری شده است.

‌‌علی‌اکبر میروکیلی ‌‌اظهار داشت: دشمن در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و اقدامات استکبار جهانی فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی شهردار کرج با بیان اینکه اگر گسل‌های قومی و قبیله‌ای فعال شود، فاجعه به بار می‌آید،‌ افزود: برای فعالیت در حوزه فرهنگی ابتدا باید به شناخت رسید.

وی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی را می‌توان از مساجد، کانون‌های فرهنگی و بسیج آغاز کرد، گفت: در حال حاضر با استفاده از نرم‌افزاری تحت عنوان اطلس فرهنگی و اجتماعی، آمار و اطلاعات اجتماعی جمع‌آوری شده است.

میروکیلی با بیان اینکه این اطلس برای کرج و فردیس انجام شده است،‌ افزود: در این اطلس سطح اطلاعات، تعداد افراد، وضعت تاهل، وضعیت شغل و سایر موارد مشخص شده است که مشخص می‌کند باید در چه زمینه‌ای فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه در 55 مسجد آموزش مشخص با نیاز اجتماعی انجام شده است، افزود: در شهرداری کرج 54 کتاب تولید شده است که به سراسر کشور ارسال شده است.

*حضور امام جمعه برای مطرح کردن مسائل کارشناسی در آموزش و پرورش،‌ دانشگاه و حوزه علمیه بسیار موثر است

محمدجواد کولیوند نیز ‌با اشاره به اینکه برای جذب جوانان باید به دنبال گفت‌وگوی دوطرفه بود، اظهار داشت: بیان یکسری واقعیات به صورت یک طرفه و نشنیدن حرف جوانان جوابگو نیست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای جذب نسل جوان باید در انتخاب امام‌جمعه دقت کند، ‌افزود: شخصیت و علم امام جمعه و حضور وی در نقاط مختلف شهر خود بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد نماز جمعه نگاه باید همه جانبه باشد،‌ گفت: معنویت در حال گم شدن است.

کولیوند با بیان اینکه نسل جوان نیازمند حرف زدن است، افزود: حضور امام جمعه برای مطرح کردن مسائل کارشناسی در آموزش و پرورش،‌ دانشگاه و حوزه علمیه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: شخصیت، علم، حلم و صبر امام جمعه بسیار مهم است و باید از نظرات جوانان استفاده کند.

کولیوند با بیان اینکه به سبب اینکه حرف نسل جوان شنیده نمی‌شود، نمی‌توان او را جذب کرد، افزود: اگر حرف جوان غلط است باید راهنمایی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از 700 مدال‌آور جهانی، آسیایی، کشوری و استانی وجود دارد،‌ گفت: باید برای این افراد بانک اطلاعاتی راه‌اندازی شود و وی را به ستاد نماز جمعه جذب کرد.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی، گفت: در کشور از بالاترین رکن نظام، قوه‌های مجریه، قضاییه و مقننه و ارکان‌های نظارتی کشور روی این مسئله حرکت کردند اما کسی عنوان نکرد که این‌ها حقوق نیست، بلکه تسهیلات عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار