کد خبر: ۲۶۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 26 July 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج از استقرار یک تیم محیط‌‌‌بانی در محدوده سوتک در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی خبر داد.

حمیدرضا لشگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی یکی از مناطق بکر و دست‌نخوره حفاظت‌شده در کل کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: این محدوده به دلیل اینکه جزو زیستگاه‌های اصلی بخش مهمی از گونه‌های گیاهی و جانوری است، تحت حفاظت‌های شدید قرار داشته و جزو مناطق شکار ممنوع به شمار می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج تصریح کرد: در کنار وجود گونه‌های مختلف و با ارزش گیاهی و بخش مهمی از گیاهان دارویی که در البرز جنوبی پرورش می‌یابند، این محدوده از جمله زیستگاه‌های اصلی گونه‌های ارزشمند جانوری نیز به شمار می‌آید.

لشگری گفت: از جمله جانورانی که در محدوده حفاظت‌شده البرز جنوبی شناسایی شده‌اند، می‌توان به کل و بز وحشی، انواع مارها از جمله افعی البرزی و همچین خرس قهوه‌ای اشاره کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از افراد سودجو و شکارچیان غیرمجاز به صورت غیرقانونی به این منطقه ورود کرده و اقدام به شکار می‌کنند، لازم است که محیط‌بانان ما به طور دائم در منطقه حضور داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: در فصل زمستان و به دلیل بارش برف‌های سنگین، امکان دسترسی به منطقه حتی برای افراد بومی نیز وجود ندارد، اما در فصل تابستان و همراه با ذوب شدن یخ‌ها، باید حفاظت‌های بیشتری داشته باشیم.

لشگری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که چه اقداماتی برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد، گفت: هر ساله در این فصل یک تیم از محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور می‌یابند و در همان محل نیز اسکان دارند.

وی افزود: این تیم طی روزهای گذشته با راه‌اندازی یک ایستگاه موقت در منطقه سوتک، در این محل حضور یافتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اظهار داشت: برای رسیدن به این ایستگاه حداقل باید چندین ساعت پیاده‌روی کرد و به دلیل سختی دسترسی، محیط‌بانان فوق به طور دائم در محل حضور دارند و در فواصل زمانی مشخص نفرات جایگزین به محل اعزام می‌شوند.

لشگری تصریح کرد: این ایستگاه تا فرارسیدن فصل سرما و بارش برف دایر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار