کد خبر: ۲۶۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 26 July 2016


رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: تاکنون 96 نفر از ورزشکاران و قهرمانان بسیجی کشورمان در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم مهدی عسگری ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

سردار داوود آذرنوش در این مراسم که همزمان با روز بسیج ورزشکاران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ورزشکاران ایرانی به دلیل بهره‌مندی از روحیه پهلوانی و جوانمردی و اتکا به مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) تفاوت‌های ویژه و چشمگیری در منش و رفتار با ورزشکاران دیگر کشورها دارند.

وی افزود: به همین دلیل است که می‌بینیم ورزشکاران ایرانی همواره در راه تحقق اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش‌قدم بوده و در دوران دفاع مقدس و همچنین در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضوری موثر و تاثیرگذار دارند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه این روحیه در جامعه ترویج نشده، در برخی از حوزه‌ها و عرصه‌ها نواقص و ضعف‌هایی را شاهد هستیم.

آذرنوش گفت: از سوی دیگر باید برای نهادینه کردن روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی در بین ورزشکاران جوان نیز کارهای عملی صورت گیرد که در این حوزه نیز کم‌کاری‌هایی را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود حداقل پنج هزار شهید ورزشکار داریم که در عرصه‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی و کشوری قهرمان بودند و در نهایت با لبیک به فرمان ولایت برای دفاع از دین خود به میدان آمده و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور افزود: از سوی دیگر در دورانی که ملت ایران برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) قیام کرده‌اند، تاکنون 96 نفر از ورزشکاران و قهرمانان بسیجی کشورمان در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند.

آذرنوش در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج معارف دینی و اخلاق پهلوانی و جوانمردی در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی‌ از رفتارهایی که در سطح جامعه شاهد هستیم، زیبنده و مناسب یک جامعه اسلامی نیست.

وی در پایان گفت: برای رهایی از این آسیب‌ها، باید مرام و منش شهدا را در بین نسل جوان ترویج کرد که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و فرهنگ‌سازی مناسب است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار