کد خبر: ۲۶۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 26 July 2016


رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کارگاه آموزش بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایر کشور ظهر امروز به میزبانی استان البرز برگزار شد.

علی قندالی در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزشی در این کارگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی عشایر بوده که رسیدن به این هدف نیازمند بازاریابی مناسب برای محصولات عشایری است.

رئیس سازمان امور عشایری ایران افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 270 هزار راس دام سبک و سنگین عشایر کشور به خارج صادر شده که نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی آنها دارد.

قندالی تصریح کرد: دام‌های فوق از عشایر خریداری و در ابتدا به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده و تلاش داریم که بازاریابی مناسبی برای این محصولات در دیگر کشورها نیز داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید به ظرفیت صادرات سالانه 800 هزار راس دام سبک و سنگین دست یابیم که تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های فوق در حوزه توسعه و گسترش اقتصاد عشایری است.

قندالی بیان داشت: اجرایی شدن و به نتیجه رسیدن این برنامه‌ها نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: امروزه یکی از نیازهای جوامع دسترسی به منابع غذایی پاک و سالم است و در این حوزه می‌توانیم از محصولات تولید شده توسط عشایر که محصولاتی ارگانیک است، استفاده کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با بیان اینکه در کشور سالانه بیش از 190 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید و عرضه می‌َشود، گفت: همچنین عشایر ما سالانه بیش از 313 هزار تن شیر تولید می‌کنند که باید برای بازاریابی این محصولات و به ویژه صادرات آنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

قندالی اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که حدود 25 درصد تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور توسط عشایر انجام می‌شود و این در حالی است که 28 درصد دام‌های سبک کشور نیز در اختیار این گروه قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر بازاریابی مناسبی برای محصولات عشایری کشور به ویژه در حوزه پروتئین، لبنیات و صنایع دستی داشته باشیم، می‌توانیم عشایر کشور را از نظر اقتصادی توانمندسازی کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار