فرماندار فردیس
وی آموزش و پیشگیری را از جمله مهم‌ترین نیازهای طرح‌های مربوط به مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید با آسیب‌شناسی دقیق نسبت به آگاه‌سازی نسل جوان و همچنین خانواده‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۲۶۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 27 July 2016
نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردیس شب گذشته به ریاست علی‌قنبر زمانی برگزار شد.
فرماندار فردیس در بخشی از این نشست اظهار داشت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در مقوله مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی را انجام می‌دهند.
زمانی تصریح کرد: گواه این مدعا برخورد قاطع دستگاه‌های انتظامی و قضایی با قاچاقچیان کلان مواد مخدر و توزیع‌کنندگان خرد است. به صورتی که سالانه تعدادی از مأموران خدوم نیروی انتظامی دراین راه به شهادت می‌رسند.
وی متذکر شد:‌ برای دستیابی به نتیجه مطلوب و در امان نگاه داشتن نسل جوان از این بلای خانمانسوز باید کارهای فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان فردیس در ادامه گفت: نهادهای متولی امور فرهنگی و دستگاه‌های آموزشی باید در این حوزه برنامه جامعه و کاملی داشته باشند و در یک چارچوب مشخص برای مقابله با معضل اعتیاد وارد عمل شوند.
زمانی اظهار داشت: البته اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار قراردارد اما باید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را با جدیت بیشتری اجرا کنیم.
وی آموزش و پیشگیری را از جمله مهم‌ترین نیازهای طرح‌های مربوط به مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید با آسیب‌شناسی دقیق نسبت به آگاه‌سازی نسل جوان و همچنین خانواده‌ها اقدام کنند.
در بخش دیگری از این مراسم حسن جهانشاهلو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز طی سخنانی اظهار داشت: دستگاه قضایی با قاطعیت علیه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ اقدام می‌کند.
وی افزود:‌اما برای تحقق کامل اهداف باید دیگر دستگاه‌ها به ویژه نهادهای آموزشی نیز با دستگاه قضایی همکاری کرده و در حوزه پیشگیری و آموزش طرح‌های خود را اجرا کنند.
جهانشاهلو تصریح کرد: برخورد با معضل اعتیاد نیازمند عزم جدی و همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها است و نمی‌توان تنها از نیروی انتظامی و قوه قضاییه خواست تا بار مسئولیت را به تنهایی برعهده گیرند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس همچنین به ضرورت ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد در این شهرستان اشاره کرد و گفت:‌بهزیستی باید نظارت جدی بر عملکرد این کمپ‌ها داشته و از فعالیت مراکز غیرمجاز در حوزه حساس و خطیر ترک اعتیاد با جدیت جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار