کد خبر: ۲۶۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 27 July 2016


معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها گفت: تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها مهمترین راهکار حافظت از اراضی ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود منصور ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین کارگاه آموزشی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی استان ها که در مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

وی در این نشست یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای حفاظت از اراضی ملی را تعامل و مشارکت دستگاه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم سهم مهمی را در حفظ اراضی ملی داشته باشیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه این اراضی از سرمایه‌های مهم کشور محسوب شده و باید به آیندگان نیز انتقال داده شود، افزود: در این راستا اجرای طرح‌هایی برای حفاظت از این اراضی مهمترین اولویت است.

منصور در ادامه سخنان خود به اجرایی شدن سند کاداستر در اراضی ملی اشاره کرد و بیان داشت: این سند هم‌اکنون در 22 میلیون هکتار از اراضی ملی اجرا شده است و توانسته سهم مهمی را حفظ این اراضی داشته باشد.

وی با بیان اینکه براساس تمهیدات اندیشیده این طرح باید برای 135 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور تهیه شود، خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده از این میزان تنها حدود هشت میلیون هکتار فاقد سند هستند.

منصور با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم که تا پایان سال‌جاری این اراضی را نیز به سند ملی آن هم به صورت کاداستر یا تک برگی تهیه کنیم افزود: نداشتن این نوع سندها سبب بالا رفتن جعل اسناد و زمین‌خواری می‌شود.

به گفته وی در این راستا تلاش می‌شود تا براساس تمهیدات اندیشیده شده این سند برای مابقی اراضی نیز تهیه شود تا دست زمین‌خواران و جاعلان از این نوع زمین‌ها برای همیشه کوتاه شود.

*125 میلیون هکتار از اراضی ملی سند تک‌برگی ندارد

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده 125 هکتار از اراضی ملی سند تک برگی ندارند،‌ گفت: با توافقات و همکاری‌های انجام شده، ثبت اسناد در یک برنامه زمان‌بندی شده برای این اراضی نیز سند تک برگی تهیه خواهد کرد.

منصور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری اجرای سند کاداستر برای 20 میلیون هکتار از اراضی دیده شده، گفت: مهمترین مانع برای اجرایی شدن این مهم اعتبارات است که با توجه به اهمیت اجرای این طرح لازم است مشکلات اعتباری این مهم مرتفع شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخشی دیگر از سخنان خود را به معضلات زمین‌خواری اختصاص داد و بیان داشت: استان‌های خوش آب و هوایی همچون البرز همیشه مورد هجوم زمین‌خواران بوده که البته اقدامات مفیدی برای مقابله با این افراد انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار