کد خبر: ۲۶۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 27 July 2016


مدیر گروه فنی و ماشین‌های کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) استان البرز از تولید هندوانه‌های مکعبی و چند وجهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج نشست آموزشی، ترویجی و پژوهشی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مستقر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در این استان برگز ار و بیش از 240 بذر اصلاح شده به کشاورزان معرفی شد.

این نشست حاشیه‌های جالبی هم داشت و آن هم انتشار خبر تولید هندوانه‌های مکعبی و چند وجهی در استان البرز بود. در این ارتباط مدیر گروه فنی و ماشین‌های کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) استان البرز در حاشیه نشست فوق به خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌هایی که توسط کارآموزان در حین تحصیل به مرحله آزمایش رسید، مربوط به تولید اشکال جدیدی از میوه‌ها بود که در فاز نخست در مورد هندوانه اجرا شد.

مرتضی ملک‌یارند افزود: این طرح به نتیجه رسیده و محققان و کارآموزان کشاورزی در استان البرز برای نخستین‌بار موفق به تولید هندوانه‌های مکعبی و چندوجهی شدند.

وی تصریح کرد: تولید این محصولات از نظر اقتصادی بسیار موثر است، زیرا در بازاریابی می‌تواند موفقیت زیادی داشته باشد.

مدیر گروه فنی و ماشین‌های کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) استان البرز افزود: از سوی دیگر نگهداری این نوع محصولات به دلیل اینکه جای کمتری در انبار اشغال کرده و حمل و نقل آن آسان‌تر بوده، دارای صرفه اقتصادی بسیاری است.

ملک‌یارند در پایان گفت: امیدواریم این طرح که در مرحله آزمایش موفق بوده است، به زودی به تولید انبوه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار