کد خبر: ۲۶۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 27 July 2016


معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، ‌مراتع و آبخیزداری گفت: هفت طرح کاهش عوامل تخریب اراضی ملی در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود منصور پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی استان‌ها که در مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای حفظ اراضی ملی انجام شود، اجرای طرح‌هایی به منظور کاهش تخریب اراضی است.

وی ادامه داد: در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفت طرح کاهش عوامل تخریب اراضی ملی در کشور طی سال جاری اجرایی می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها تأکید کرد: این طرح‌ها در قالب برنامه ششم توسعه و باهدف کاهش تخریب اراضی ملی اجرایی می‌شود که می‌تواند سهم مهمی را در این زمینه داشته باشد.

منصور این طرح‌ها را شامل توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت دولت و کاداستر اراضی ملی و موات و تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین عنوان کرد و بیان داشت: تهیه نقشه استعدادیابی منابع طبیعی، تلاش برای اخذ حقوق دولت، تشخیص تعیین حریم و کاداستر اراضی و ساحلی و تعیین تکلیف اراضی اختلافی از دیگر طرح‌های عوامل کاهش تهخریب اراضی زمین است که در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به وجود اراضی ملی گسترده در استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به تمامی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات، اما استان البرز در زمینه حفظ اراضی ملی اقدامات موثری انجام داده است.

منصور با اشاره به اینکه باید قوانین موجود در حفظ اراضی ملی به درستی رعایت شود، افزود: رعایت قوانین در حفظ اراضی ملی و نگهداری از این سرمایه‌ها نقش بسیار مهمی دارد، لذا اجرای درست قوانین در حوزه حفاظت از اراضی ملی باید به درستی در بین همگان تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار