کد خبر: ۲۶۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 27 July 2016


معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه در سال گذشته ۵ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور توسط مردم تحت حفاظت قرار گرفته است گفت: تصمیم ما بر این است که این میزان به ۱۲ میلیون هکتار افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مسعود منصور در نشست خبری دومین جلسه کارگاه آموزشی سراسری معاونان حفاظت و امور اراضی ادارات‌ کل منابع طبیعی کشور در مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، اظهار داشت: میزان جرائمی که در قانون برای جلوگیری از تخلفاتی مانند زمین خواری پیش بینی شده است باید به روز و به هنگام شود.

وی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌ها باهم هماهنگ باشد،گفت: دستگاه ها در صدور مجوز و جلوگیری از هرگونه صدور پروانه که منجر به تخلف می شود باید به گونه ای عمل کنند که بازدارنده باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری، عنوان کرد: ما فصل‌های مشترکی با دستگاه‌ها مختلف داریم که از جمله آنها وزارت نیرو که درحوزه رودخانه‌ها ، راه وشهرسازی در محدوده و حریم شهر و خارج از حریم است.

وی با اشاره به اینکه در سواحل عمان، خزر و خلیج فارس با یک عقب افتادگی مواجه هستیم که خوشبختانه با اجرایی شدن نقشه‌های کاداستری حریم‌ها مشخص شده است، گفت: بر اساس قانون حدنگاری باید در کل کشور نقشه‌های کاداستری اجرا و اراضی شهری و غیرشهری در این منطقه ثبت و مشخص شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه 135 میلیون هکتار در کشور باید به اسناد کاداستری تبدیل شود که از این میزان 8 میلیون هکتار دارای سند اولیه است، گفت: مردم و دستگاه‌ها موظف هستند در زمان مشخصی اسناد عادی خود را به اسناد کاداستری تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 21 میلیون هکتار از اراضی ملی کاداستری شده و20 میلیون هکتار از اراضی ملی برای این هدف برنامه ریزی شده‌اند، عنوان کرد: 125 هکتار اسناد از قبل دریافت شده است که در حال حاضر به اسناد کاداستری تبدیل نشده است.

وی در مورد اینکه در سال گذشته 5 میلیون هکتار از عرصه‌های کشور توسط مردم تحت حفاظت قرار گرفته است، گفت: تصمیم ما بر این است که این میزان به 12 میلیون هکتار افزایش یابد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها ،عنوان کرد: اقداماتی نظیر تصرف غیرمجاز، تغییرکاربری اراضی کشاورزی، جعل سند و فروش زمین به این صورت را می‌توان زمین خواری تلقی کرد.

وی کرد:تصرفات غیر مجاز ، تغیرات کاربری اراضی کشاورزی و نیز جعل اسناد زمین خواری محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار