رییس مركز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش راه اندازی سایت های پیش بینی نتایج مسابقات و سایت های شرط بندی از هموطنان خواست مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند.
کد خبر: ۲۶۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ " علی نیك نفس " رییس مركز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینكه راه اندازی سایت های پیش بینی نتایج مسابقات ورزشی مدتی است در فضای مجازی افزایش داشته و اینگونه سایت ها در رقابت های مهم ورزشی مثل جام جهانی، رقابت های بین قاره ای، المپیک و... سعی دارند با استفاده از تبلیغات جذاب و اغوا کننده کاربران به پیش بینی نتایج مسابقات مختلف ترغیب نمایند، گفت: در تعدادی از شکایت های مردمی به پلیس  عنوان شده است برخی از این سایت‌ها ابتدا جهت عضویت  کاربران، درخواست واریز مبلغی قابل توجه می کنند و در ادامه به آنها اجازه پیش‌بینی نتایج داده می شود.

رییس مركز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در ادامه بیان داشت: این سایت ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت خود، افرادی را به عنوان برنده اعلام می کنند که در اکثر موارد این افراد، مدیران سایت ها با اسامی جعلی و یا دوستان و آشنایان می باشد.

سرهنگ نیك نفس  با اشاره به در پیش بودن مسابقات المپیک 2016 برزیل و حضور ایران در این مسابقات گفت: پیش‌بینی می‌شود راه‌اندازی سایت های پیش بینی نتایج مسابقات و سایت های شرط‌بندی افزایش پیدا کند، لذا هموطنان عزیز باید مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند.

وی افزود: برخی از این سایت ها با شناسایی قربانیان، ابتدا اقدام به پرداخت جایزه های کوچک با مبالغ کم می‌نمایند و کاربران را ترغیب به سرمایه‌گذاری بیشتر می ‌كنند؛ هنگامی که اعتماد کامل قربانی مبنی بر فعالیت سالم سایت جلب شد و اقدام به سرمایه‌گذاری با مبالغ کلان نمود سایت مذکور کلیه سرمایه وی را بلوکه و از این به بعد پاسخی به تعاملات و پیام های کاربران و قربانیان نمی دهد.

این مقام مسئول  با اشاره به عدم ارسال جایزه برای افراد برنده گفت: در مواردی دیگر حتی در صورت برنده شدن هم ممکن است هیچ پولی به افراد برنده تعلق نگیرد.

سرهنگ نیك نفس در ادامه سخنانش  طراحی سایت های فیشینگ را یکی دیگر از راه های رایج برای سرقت اطلاعات بانکی افراد برشمرد و افزود: این احتمال نیز وجود دارد سایت‌های جعلی مشکوک به فیشینگ(سایت هایی جعلی کاملاً شبیه به سایت اصلی با تفاوت بسیار جزئی در آدرس سایت) با ایجاد در گاه‌های پرداخت آنلاین جعلی اقدام به سرقت اطلاعات مهم و بانکی کاربران نموده و در گام بعدی برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی صورت پذیرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کلاهبرداران و سارقان اینترنتی ترفند های زیادی برای کلاهبرداری دارند ولی کاربران می توانند با هوشیاری و افزایش سطح آگاهی خود با رعایت نکاتی جزئی این گونه افراد را ناکام بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار