کد خبر: ۲۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 28 July 2016


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز گفت: انجمن های فرهنگی، هنری نخستین نیاز فرهنگی فردیس است بنابراین ساماندهی آنها در اولویت فرهنگی قرار می گیرد.

سیدموسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر کمبود زیرساخت های فرهنگی که در کل استان مطرح است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس در اولین قدم باید برای ساماندهی انجمن های فرهنگی، هنری اقدام کند تا با شناسایی ظرفیت ها و در کنار هم قرار گرفتن آنها بتوانیم خروجی های بهتری کسب کرده و به اهداف عالی فرهنگی در این منطقه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای طیف گسترده مخاطبین خود برنامه داشته باشدگفت: با تشکیل انجمن های فرهنگی هنری مختلف همچون انجمن های خوشنویسان، نقاشان، عکاسان، هنرهای تجسمی و غیره باید ظرفیت های هنری را در هر رشته ای شناسایی و با تزریق اعتبارات برای آنها برنامه ریزی کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان از سرازیر کردن اعتبارات به انجمن ها بعنوان برنامه آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و افزود: سال گذشته 25 انجمن فرهنگی هنری در کرج فعال شد که بر اساس همین سیاست ها در بودجه سال جاری اعتباراتی برای انجمن های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده و انجام برخی امور را به آنها محول خواهد شد. همچون خانه مطبوعات که با جذب اعتبارات، امسال جشنواره مطبوعات را بصورت مستقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد کرد، همه انجمن ها باید فعال شده و پاسخگوی نیازهای طیف گسترده فرهنگ و هنر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار