کد خبر: ۲۶۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 28 July 2016


استاندار البرز با تأکید بر تسریع در شناسایی دقیق نقاط حادثه‌خیز در محور کرج - چالوس گفت: توجه به ایمن کردن این محور باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسؤولان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در حاشیه شورای ترافیک استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: محور کرج -چالوس از دیرباز مورد هدف گردشگران و مسافران بوده است و به دلیل جاذبه‌های طبیعی که دارد به عنوان یکی از مهمترین و زیباترین جاده‌ها شناخته شده است.

وی ادامه داد: اما طی سالیان گذشته به دلیل افزایش حجم تردد خودروها در این محور به ویژه در روزهای تعطیل شاهد ترافیک‌های سنگین و حتی قفل شدن این جاده هستیم که مشکلات بسیاری را بر دوش استان وارد می‌کند.

استاندار البرز با بیان اینکه در این راستا در این محور به دلیل کم عرض بودن تصادفاتی نیز رخ می‌دهد افزود: تعریض این جاده زمان‌بر است اما برای کاهش تصادفات و خسارات جانی باید نقاط حادثه‌خیز را در این محور هر چه سریع‌تر شناسایی کرده و ایمن‌سازی این جاده را در اولویت قرار دهیم.

طهایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید تمهیدات لازم برای کاهش خطرات در این جاده اندیشیده شود،‌ افزود: استان البرز دارای راه‌های ملی است و بودجه‌های استانی نمی‌تواند پاسخگوی توسعه خدمات در پروژه‌های ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید این محور به برخی از امکانات از جمله امدادهوایی در نقاط مختلف تجهیز شود افزود: کمبود امکانات امدادی در این منطقه به عنوان یکی از محورهای پرتردد در کشور جای تأمل دارد لذا باید تمهیدات لازم در این زمینه انجام شود و بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم گردد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه مناسب در این زمینه یکی از مهمترین راهکارهایی است که می‌تواند ما را به اهداف خود در این زمینه نزدیک کند.

طهایی یکی دیگر از مهمترین نیازهای این محور را احداث سوله‌های مدیریت بحران عنوان کرد و بیان داشت: با ایجاد این سوله‌ها می‌توانیم در مواقع حوادث و یا بروز ترافیک‌های سنگین مانند ترافیک عید سعید فطر نیز نسبت به اسکان و پناه دادن به مسافران اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: البته ایجاد این خدمات نیازمند فراهم کردن بسترها و اعتبارات است که باید مسؤولان با نگاه ملی به این محور ما را در انجام طرح‌ها و پروژه‌ها یاری دهند.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود بر ارتقای روشنایی جاده چالوس نیز تأکید کرد و بیان داشت: افرایش و ایجاد روشنایی بیشتر در این محور نیز به عنوان یکی از مهمترین نیازهایی است که باید اجرایی شود که می‌تواند در کاهش خطرات و افزایش ایمنی راه تأثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار