کد خبر: ۲۶۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 28 July 2016


مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز از اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی در محور کرج ـ چالوس خبر داد و گفت: در این راستا همچنین نقاط حادثه‌خیز در این محور شناسایی و رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالفضل فانی عصر امروز در نشست ایمنی راه‌های استان البرز اظهار داشت: استان البرز با توجه به اینکه یکی از استان‌های مهم و پرتردد در سطح کشور است لذا باید اهمیت ویژه‌ای را به راه‌های این استان داد.

وی ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها و به ویژه محور کرج چالوس را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: محور کرج چالوس همیشه مورد توجه بسیاری از مردم و به ویژه گردشگران قرار دارد لذا در روزهای گرم سال و تعطیلات این محور شاهد حضور بسیاری از مردم است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز خاطرنشان کرد: جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های مورد استقبال گردشگران و مسافران است که در این راستا باید با ارتقای ایمنی سطح این جاده سلامت مردم را بیش از پیش حفظ کنیم.

فانی تأکید کرد: در این راستا و به منظور کاهش سوانح جاده‌ای در محور کرج - چالوس نقاط پرحادثه‌خیز با شاخص بالای هفت در این محور شناسایی می‌شود.

به گفته این مسؤول بسیاری از حوادث ناشی از رانندگی در این محور سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

فانی با اعلام اینکه با توجه به حجم بالای تردد خودروها در روزهای تعطیل این جاده یک‌طرفه می‌شود خاطرنشان کرد: ظرفیت هر خط عبوری این محور 1200 دستگاه خودرو در ساعت است که از سد امیر کبیر تا کرج در ایام تعطیل عمدتا 1600 دستگاه خودرو در ساعت نرخ جریان تردد است.

وی تأکید کرد: در این راستا و در صورت تأمین اعتبار نقاط حادثه خیز در این محور ساماندهی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین نیازهای این محور را ایجاد پدهای هلی‌کوپتر عنوان کرد و بیان داشت:‌ در این راستا فرم‌های مکان‌یابی برای احداث این پدها به اداره کل حمل و نقل استان ارسال شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار