کد خبر: ۲۶۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 28 July 2016


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی نظارت استصوابی بر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز می‌توان به این نهاد واگذار کرد.

محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، گفت: به علت مشکلاتی که ممکن است در برگزاری انتخابات دستی به وجود بیاید؛ باید حتما به سمت انتخابات الکترونیکی پیش برویم.

وی افزود: اگرچه بعضی از مراحل انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما دو فرآیند شمارش و تجمیع آرا سر صندوق الکترونیکی نیست.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا ادامه داد: اگر این دو فرایند نیز به صورت الکترونیکی انجام شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی نظارت استصوابی بر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز می‌توان به این نهاد واگذار کرد.

وی اعلام کرد: تاکنون جلساتی را با شورای نگهبان برای واگذاری نظارت بر چهار انتخابات تشکیل داده‌ایم اما شورای نگهبان با استناد به قانون اساسی و لزوم نظارت بر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی این موضوع را نپذیرفت.

کولیوند در پاسخ به علت تمایل مجلس برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان گفت: 35هزار روستا و هزار و 239 شهر در کشور وجود دارد بنابراین مجلس برای نظارت بر روند انتخابات شوراهای شهر و روستا باید حدود 100 هزار ناظر تعیین کند.

وی افزود: تعیین این تعداد ناظر به همراه مخارج جانبی حدود 18 میلیارد تومان هزینه در بر دارد؛ بنابراین باید برای کاهش این هزینه چاره‌ای اندیشید و توافق شود که دیگر مجلس برای این انتخابات ناظر نگذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: این آمادگی در مجلس وجود دارد تا به جمع‌بندی برسیم و کار را پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار