کد خبر: ۲۶۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 30 July 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از ساماندهی فعالیت های قرآنی در مدارس این استان با رویکرد نخبه پروری قرآنی و الگو پذیری از قرآن در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان این استان خبر داد.

مسعود مهرانی نیا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدمات زیر ساختی این طرح فرهنگی - آموزشی در نیمه دوم سال تحصیلی 95-94 با هدف شناسایی نخبگان قرآنی، شناسایی دانش آموزان با استعداد در فراگیری علوم قرآنی ، ایجاد انگیزه و تشویق فعالان قرآنی در البرز آغاز شد.

وی اظهار کرد: آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در مسابقات کشوری ، گسترش فعالیت های قرآنی در مدارس و آموزش پیام های قرآنی به زبان قصه های قرآنی را از دیگر اهداف طرح ساماندهی فعالیت های قرآنی در مدارس البرز ذکر کرد.

وی از آماده سازی دانش آموزان برای حضور فعال و تخصصی در مسابقات قرآنی درسطوح مدرسه ای ، منطقه ای ، استانی و کشوری را از دیگر اهداف این طرح در مدارس البرز عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی البرز یکی از آثار مهم ارزنده این طرح را در سال تحصیلی 95-94 شرکت گسترده دانش آموزان پایه های نماز مختلف تحصیلی در مسابقات قرآن ، عترت و نماز دراستان ویژه دانش آموزان و فرهنگیان برشمرد و افزود: حضور پررنگ دانش آموزان در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، مداحی ، انشاء نماز ، نهج البلاغه، تفسیر، تحقیق ، صحیفه سجادیه در این استان حاصل کار گروهی مجموعه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در البرز است.

مهرانی نیا راه یابی 60 دانش آموز البرزی به مسابقات قرآنی در کشور و کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآنی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد را از دیگر نتایج ساماندهی و تقویت برنامه های قرآنی در این استان دانست.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 95-94 حدود 15 هزار دانش آموز البرزی در فعالیت های فرهنگی - آموزشی قرآن کریم در مدارس شرکت کردند خاطرنشان شد: توسعه فعالیت های قرآنی و تقویت دارالقرآن ها از برنامه های محوری معاونت آموزش و پرورش البرز را در سال تحصیلی جدید تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در ادامه به آیین تجلیل از برگزیدگان فعالیت های قرآنی در سطح منطقه ای و استانی در این استان پرداخت و یادآورشد: با حضور اولیای دانش آموزان ، قاریان بین المللی و کشوری ، مسوولان استانی از یک هزار و 200 دانش آموز البرزی که حائز رتبه برتر در این دوره از مسابقات در مرحله استانی شده بودند تجلیل شد.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار