کد خبر: ۲۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 30 July 2016


امام جمعه چهارباغ با اشاره به نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی به ویژه آمریکا، گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادرمحمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: حقوق بشر امروز به شعاری توخالی در دست کشورهای به ظاهر قدرتمند غربی تبدیل شده که با آن بر سر مخالفان خود می کوبند، اما اصلی ترین و جدی ترین ناقضان آن خودشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب هم در تعریف و تعیین مصداق حقوق بشر ظالمانه و غیرانسانی و ضد دینی عمل می کند و هم در پایبندی به همان حقوق بشر غربی نیز دوگانه و غیرانسانی و ظالمانه رفتار می کند.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: از این جهت است که نیاز به معرفی حقوق بشر بر مبنای اسلام و کرامت انسانی بر اساس تعالیم دینی ضرورت جدی می یابد.

وی تاکید کرد: از آنجا که انسان شناسی اسلامی و تلقی اسلام از انسان با تلقی های رایج و ناقص غربی متفاوت است، مسلماً حقوق بشر اسلامی و مبانی اسلام در اعتقاد به کرامت انسانی نیز متفاوت از تلقی غربی خواهد بود و به تبع آن معنا و مصداق حقوق بشر نیز تغییر می کند.

خطیب جمعه چهارباغ درادامه با بیان ضرورت مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، گفت: کشف بزرگ‏ترین محموله قاچاق کشور توسط نیروی انتظامی استان هرمزگان که طی آن افراد یک شبکه با استفاده از اسناد جعلی و نفوذ در برخی سازمان‏ها و ادارات مرتبط و همچنین پرداخت رشوه، اقدام به قاچاق کالا می‏کردند، در کنار خبر بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه که در ارتباط با موضوع نفوذ و شبکه فساد اقتصادی است، بار دیگر موضوع مقابله جدی با فساد اقتصادی و قاچاق را نشان داد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا که از آن به‏ عنوان یک پدیده شوم یاد می‏شود، دارای اثرات منفی بر اقتصاد، فرهنگ و امنیت کشور است. نتایج منفی و تبعات و ابعاد گوناگون و زیانبار قاچاق کالا به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از قاچاق کالا به ‏عنوان پدیده‏ای که برای کشور خطر امنیتی و اقتصادی را در پی دارد، نام بردند و تمامی انسان‏های خوب، با انصاف و مؤمن را برای مقابله با این پدیده زشت و منطبق بر خواست دشمن فراخواندند.

امام جمعه چهارباغ در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) وبیان فرازهایی اززندگی آن حضرت، گفت: عصر آن حضرت عصر جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود. پس از زمان رسول خدا (ص) دیگر چنین فرصتی پیش نیامده بود تا معارف اصیل اسلامی ترویج شود، به خصوص که قانون منع حدیث و فشار حُکّام اموی باعث تشدید این وضع شده بود.

وی ادامه داد: خلأ بزرگی در جامعه آنروز که تشنه هرگونه علم و دانش و معرفت بود، به چشم می خورد. امام صادق (ع) با توجه به فرصت مناسب سیاسی و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را در پیش گرفت و حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی به وجود آورد و در رشته های مختلف علمی و نقلی شاگردان بزرگی تربیت کرد.

امام جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با اشاره به کمبودها وبی توجهی ها در حوزه ورزش و جوانان شهرستان و این بخش، از عملکرد اداره ورزش وجوانان انتقادکرد و گفت:باید این اداره با توجه به عنوان جوانانی که دارد در زمینه های مختلف برای نیازمندی جوانان برنامه داشته باشد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار