کد خبر: ۲۶۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 30 July 2016


فرماندار ساوجبلاغ از تخریب 150 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ابوالقاسم‌ پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با فرارسیدن فصل گرما و افزایش دمای هوا، همانطور که انتظار داشتیم و پیش‌بینی نیز می‌شد، مصرف آب در سراسر کشور افزایش یافته است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های بیش از یک دهه اخیر و عدم بارش مناسب باران و برف، ایران جزو مناطقی بوده که با بحران کم‌آبی مواجه است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: معضل کم‌آبی و بی‌آبی در منطقه ما شدیدتر است، زیرا در حال حاضر بسیاری از روستاها و حتی سه شهر از این شهرستان با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو هستند.

پالیزگیر گفت: اگر چه در پاییز و زمستان سال گذشته و ابتدای بهار سال جاری شاهد بارش خوب باران و برف بودیم، اما خشکسالی‌ها به اندازه‌ای شدید است که این میزان بارش نتوانست مشکلات مربوط به کم‌آبی را برطرف کند.

وی بیان داشت: بنابراین باید برای حفظ منابع زیرزمینی موجود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و در غیر این صورت در سال‌های آینده آبی برای مصرف کردن نخواهیم داشت.

فرماندار ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای حفظ منابع زیرزمینی آب در این شهرستان انجام شده است، گفت: یکی از دلایل اصلی افت منابع زیرزمینی، مصرف بی‌رویه و برداشت‌های غیر اصولی است.

پالیزگیر افزود: متأسفانه عده‌ای نیز اقدام به حفر چاه برای ویلاها و ساختمان‌ها و باغات خصوصی خود کرده‌اند که این اقدام منجر به کاهش شدید منابع زیرزمینی و حتی تخریب این سفره‌های زیرزمینی شده است.

وی اظهار داشت: به همین دلیل طرح برخورد و تخریب چاه‌های غیر مجاز با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موفقیت‌های خوبی نیز کسب کردیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد:‌ تنها طی چهار ماه ابتدایی سال جاری بیش از 150 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان شناسایی و با حکم مقام قضایی تخریب شده است.

پالیزگیر افزود: طرح دیگر ما برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز بوده که در این زمینه به دستگاه‌های مربوطه تأکید شده است و باید در مدت زمان مشخصی، این انشعاب‌ها شناسایی و قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار