کد خبر: ۲۶۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 30 July 2016


فرماندار شهرستان کرج گفت: مشکلات این استان تنها با همدلی و عزم جدی همه دستگاه‌ها و همراهی مردم برطرف می‌شود.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود و همجواری با تهران مشکلاتی دارد که بخش مهمی از آنها مسائل و مشکلات ملی است.

وی افزود: به عنوان نمونه ترافیک سنگین در محورهای برون‌شهری استان البرز که بر اساس گزارش‌های رسمی 16 تا 18 درصد ترافیک تمام کشور را تشکیل می‌دهد، هرگز به دلیل مسافرت مردم استان نیست، بلکه به دلیل همجواری با استان و شهر تهران با جمعیتی بالغ بر 13 میلیون نفر است.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: زمانی که تنها بخش کوچکی از مردم تهران یعنی در حدود دویست هزار خودرو از این شهر بخواهند از طریق راه‌های استان البرز به استان‌های شمالی و شمال غربی و غربی کشور سفر کنند، ما ناگهان با قفل شدن جاده‌ها و هزینه‌های سنگین ناشی از آن روبه‌رو می‌شویم.

ایرانی گفت: از سویی دیگر البرز به عنوان جدیدترین استان کشور و یک استان نوپا با مشکلاتی روبه‌رو بوده که ناشی از سال‌ها تحت‌الشعاع بودن تهران است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های البرز به ویژه در بخش‌ها آموزشی و حمل و نقل و درمانی و بیمارستانی انجام نشده و حتی وزیر بهداشت تأکید داشت که البرز محروم‌ترین استان کشور از نظر بهره‌مندی از امکانات درمانی و بیمارستانی است.

معاون استاندار البرز بیان داشت: با این وجود مدیریت ارشد استان طی سه سال گذشته و با وجود مشکلات بسیار زیاد ناشی از سال‌های گذشته، تلاش بسیار زیادی برای رفع مشکلات و توسعه استان البرز انجام داده است.

ایرانی گفت: به عنوان نمونه در سال گذشته که یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی دولت از نظر اقتصادی و درآمدهای نفتی بود، باز هم شاهد توسعه استان البرز در بخش‌های مختلف بودیم.

وی اظهار داشت: البته برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی و سختی در پیش داریم که برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، هیچ راهی به غیر از وجود همدلی و تعامل میان دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم وجود ندارد.

فرماندار شهرستان کرج تصریح کرد: ما تجربه سال‌های سخت دوران دفاع مقدس را داریم، سال‌هایی که شرق و غرب عالم برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران امکانات خود را به میدان آورده بودند، اما با هدایت‌های مدبرانه امام شهیدان(ره) و تأکید ایشان بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی توانستیم بر مشکلات غلبه کرده و دشمنان را شکست دهیم.

ایرانی در پایان گفت: امروز نیز می‌توانیم با همدلی و تعامل و حرکت در مسیر ولایت به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار