کد خبر: ۲۶۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 30 July 2016


سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان البرز به اتباع خارجی مقیم استان اعلام کرد که باید برای دریافت کارت اقامت رسمی اقدام کنند.

قاسم جهانبخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره حامی ملت‌های مظلوم، ستم‌کشیده و میهمانانی است که از دیگر کشورها به دلایل مختلف به ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته حمایت لازم از اتباع خارجی مجاز در داخل کشور انجام شده و این در حالی است که حضور اتباع خارجی در برخی مواقع آسیب‌هایی نیز به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی البرز افزود: یکی از این آسیب‌ها مربوط به استفاده اتباع غیرمجاز از فرصت‌های شغلی بوده و این در حالی است که معضل بیکاری در جامعه ما وجود دارد و نمی‌توانیم فرصت‌های شغلی را در اختیار اتباع خارجی به جای جوانان ایرانی قرار دهیم.

جهانبخشی گفت: با این وجود تبعه‌های کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه از جمله افغانستان که دارای کارت اقامت قانونی و مدارک لازم جهت حضور در ایران هستند، از امتیازات خوبی برخوردار می‌شوند.

وی بیان داشت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و دلایل دیگر یکی از استان‌های مهاجرپذیر کشورمان به شمار می‌آید و بخشی از مهاجران را تبعه‌های دیگر کشورها تشکیل می‌دهند.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی البرز افزود: برای ساماندهی اتباع خارجی و شناسایی اتباع غیرمجاز طرح‌های مختلفی در طول سال اجرا می‌شود و در حال حاضر بخش زیادی از اتباع ساکن استان البرز شناسایی شده‌اند.

جهانبخشی متذکر شد: البته به دلیل مهاجرت‌های گسترده، نمی‌توان اعلام کرد که آمار دقیق اتباع خارجی را در اختیار داریم، اما بخش مهمی از آنها شناسایی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به راهکارهای قانونی برای اقامت قانونی در ایران، لازم است که اتباع بیگانه برای دریافت کارت اقامت اقدام کنند و با داشتن این کارت می‌توانند از خدمات مختلف مانند دیگر شهروندان ایرانی بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی البرز اظهار داشت: در غیر این صورت اتباع غیرمجاز به کشورهای خود بازگردانده می‌شوند و لازم است که آنها پیش از اجرای قانون و بازگردانده شدن به کشورهای خود، برای دریافت کارت اقامت قانونی اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار