کد خبر: ۲۶۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 31 July 2016


برجام که حاصل استقامت و پایداری جمهوری اسلامی ایران بر اصول خود در دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای است، علاوه بر تثبیت حقوق ملت ایران در این عرصه، دستاوردهایی در بخش مالی و اقتصادی داشته و پس از این نیز باید منتظر آشکار شدن آثار مثبت آن باشیم.

توافق برجام در صورتی که طرف مقابل همانطور که جمهوری اسلامی ایران به آن پایبند بوده، به سمت اجرایی کردن آن حرکت کند، آثار گرانبهاتری برای کشور ما خواهد داشت.

اقدامات مغرضانه آمریکایی ها را نباید به حساب دولت گذاشت که در مصافی سنگین و نفس گیر با کشورهای غربی موفق به تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و برداشتن تحریم های ظالمانه شد.

برای قضاوت عادلانه باید دید درمدت زمان کمی که این توافق بین المللی برای جمهوری اسلامی رخ داده، چه دستاوردهایی برای کشور فراهم شده است.

برجام در استان البرز نیز دستاوردهایی داشته است و مسئولان استان توانسته اند به واسطه این توافق و برداشته شدن تحریم ها، ظرفیت های استان را به کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان معرفی کنند.

392 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دستاورد برجام در استان البرز بوده است که می تواند تداوم یافته و زمینه رشد و توسعه استان پرظرفیت البرز را فراهم آورد.

سید حمید طهائی استاندار البرز در این باره می گوید: مجموعه سرمایه گذاری خارجی در استان 500میلیون دلار و از سوی 17 شرکت خارجی بوده است که 11 شرکت پس از استقرار دولت یازدهم و برجام برای حضور در این استان ابراز علاقه مندی کرده اند.

وی حجم سرمایه گذاری خارجی در البرز پس از استقرار دولت یازدهم را 405 میلیون دلار دانست و گفت: شرکت خارجی که برای سرمایه گذاری در البرز حضور یافته اند، 9 مورد مربوط به پسابرجام و با 392 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده است.

استاندار البرز در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی را باید برای مردم بیان کرد افزود: امروز باید عملکرد مثبت دولت را ناشی از درایت آن بوده هرچه بیشتر برای مردم اطلاع رسانی کرد.

امروز دولت در شرایط رکود و حلقه های محاصره که روز به روز تنگتر می شود،مسئولیت پذیرفته است و تلاش می کند با مدیریت و درایت بیشتر هرچه بیشتر زمینه توسعه کشور را فراهم کند.

دولت تدبیر و امید برغم مشکلات بسیار و مواجهه با اقدامات غربی ها علیه ایران اسلامی، تورم را کنترل کرده و طرح های با ارزشی نظیر طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که آثار و برکات آن را چندی پیش در استان البرز نیز شاهد بودیم.

با اجرای طرح تحول سلامت که اجرای آن اقدامی اساسی و زیربنایی برای کشور محسوب می شود، به یکباره توانست 11میلیون نفر را تحت پوشش این بیمه قرار دهد و اکنون کسی در کشور وجود ندارد که تحت پوشش بیمه ای نباشد.

استاندار البرز همچنین به وضعیت سرمایه گذاری در استان در مدت دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری با همراهی و همگامی تمام مسئولین از نمایندگان تا مدیران دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه به وجود آمده که یک فضای کار و تلاش خوب و وحدت بخشی را به وجود آورده است.

طهایی تصریح کرد: از سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان راه اندازی شد که در سال گذشته 22 جلسه برگزار کرد که در آن 169 پرونده با حضور مدیران واحدهای تولیدی و مدیران بانکی برگزار شد و مشکلات بانکی مطرح شد که در کل 322 مصوبه در این کارگروه داشتیم و شاهد اجرای 212 طرح و در دست اجرا بودن 110 طرح دیگر هستیم.

وی گفت: در سال 95 نیز این کارگروه تا کنون 25 جلسه برگزار کرده که 176 پرونده در آن مطرح شده و 50 درصد آن اجرایی و 50 درصد آن در دست اقدام است.

استاندار البرز در ادامه به اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طریق دولت به واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این راستا 547 متقاضی داشتیم که 185 مورد آن در کمیسیون مربوطه مطرح و تصویب شد که امیدواریم با راه اندازی این واحدها شاهد رشدی مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 694 طرح در استان به بهره برداری رسید که شاهد ایجاد اشتغال 6 هزار و 393 شغل مستقیم و 31 هزار 783 شغل غیرمستقیم بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری نیز شاهد ایجاد طرح های جدید به خصوص پس از اجرای برجام و زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتری باشیم که نمونه ی آن اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود در این استان است. درسال 95 تاکنون 176 پرونده مطرح شده و 50درصد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: امسال دولت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی می دهد، از واحدهای کوچک و متوسط که شرایط را داشتند 500 متقاضی داشتیم که 147 مورد مطرح شد. سال گذشته کل پروژه های افتتاحیه 694 با سه هزار اشتغالزایی بود. بخصوص پس از توافق برجام شاهد موفقیت های بیشتری باشیم پروژه بزرگتری داریم که ادامه بزرگراه همت بزرگراه شهدای البرز که بخشی وزارت راه و شهرسازی انجام می دهد.

صمد بهزاد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ای منطقه ای استانداری البرز نیز گفت: نمود عینی اینکه برجام روی کاغذ نمانده، حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی در استان البرز است.

وی افزود: درحالی که درسالیان گذشته به دلیل نداشتن احساس امنیت هیات های خارجی تمایلی برا ی سرمایه گذاری نداشتند، امروز همین حضور حاکی از قرار گرفتن در مسیر پیشرفت است.

وی ادامه داد: افرادی که معتقدند این رفت و آمدهای تاثیری در اقتصاد استان البرز نداشته کافی است که با رصد عملکرد حوزه اقتصادی و افتتاحیه واحدهای تولیدی و آمار واحدهایی که مشکل آنان برطرف شده راه قضاوت عادلانه را در پیش گیرند .

بهزاد خاطرنشان کرد:امروز مشکلات بیش از 117 واحد تولیدی دراستان البرز رصد شده و مشکلاتی که در زمینه معوقات بانکی داشتند را با برگزاری نشست های رفع موانع و تسهیل واحدهای تولیدی مورد توجه قرار داده ایم.

وی با تاکید براینکه درایت دولت مبنی بر فعال کردن واحدهای نیمه فعال گامی موثر در بهبود هرچه بیشتر چرخه تولیدی کشور است گفت: یکی از دستاوردهای مهم برجام دریپش گرفتن سیاست تعاملی بجای تهاجمی است .

بهزاد خاطرنشان کرد: قلمرو جغرافیایی و امنیت ایران اسلامی ترغیب بسیاری را برای سرمایه گذاران بوجود آورده است .

مدیرکل اقتصادی وتوسعه منطقه ای استانداری البرز اضافه کرد: نباید با نگاه غیر منصفانه عملکرد بالای دولت را در توافقات بین المللی کمرنگ کرد و اطلاع رسانی هرچه بیشتر از اقدامات انجام شده دراین زمینه در داخل کشور ضروری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار