کد خبر: ۲۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 01 August 2016


دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز آخرین کشفیات این ستاد را تشریح کرد.

علی اکبر زارعی‌نژاد اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی در استان البرز، مبارزه با پدیده منفی قاچاق کالا است.

وی افزود: قاچاق کالا تاثیر منفی بسیار زیادی بر اقتصاد کشور و تولید و صنعت داخلی وارد می‌کند و به همین دلیل همکاری و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی، نهادهای اطلاعاتی و دستگاه قضایی برای برخورد با این پدیده منفی اقتصادی وجود دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل طرح‌های مختلفی در راستای کنترل مبادی ورودی استان و نظارت بر مناطق مختلف البرز در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه نتایج خوبی نیز از اجرای طرح‌های فوق داشته‌ایم.

زارعی‌نژاد گفت: به عنوان نمونه با تشدید نظارت بر انبارهای متروکه و غیرفعال استان البرز چند روز قبل محموله بزرگی حاوی 37 هزار کیلو انواع جسب خارجی کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: ارزش این محموله بیش از سه میلیارد ریال برآورد می‌شود و تاکنون مالک بار و همچنین مالک انبار دستگیر و پرونده‌ آنها در مراجع قضایی در دست بررسی است.

* کشف 225 هزار نخ سیگار خارجی در البرز

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر راه‌های استان البرز را یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و در نهایت این ستاد توصیف کرد.

زارعی‌نژاد اظهار داشت: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از سه راه ارتباطی مهم و ملی از جمله آزادراه تهران ـ کرج، آزادراه کرج ـ قزوین و جاده چالوس، به نوعی تبدیل به پل ارتباطی پایتخت با 13 استان کشور در شمال، شمال غرب و غرب ایران شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا و ارز برای ارسال محموله‌ها و کالاهای قاچاق خود به تهران، مجبور به عبور از این را محورها باشند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز افزود: به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای با هدف نظارت بر راه‌های استان البرز در دستور کار قرار دارد.

زارعی‌نژاد گفت: این طرح‌ها با همکاری نیروها و دستگاه‌های اطلاعاتی، پلیس راه، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا می‌شود و خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوبی میان آنها وجود دارد.

وی بیان داشت: در آخرین ماموریت‌های انجام شده، ماموران انتظامی و اطلاعاتی در آزادراه تهران ـ کرج، به یک دستگاه کامیون برخوردند که افرادی قصد داشتند جعبه‌هایی را از داخل کامیون فوق به یک دستگاه خودروی سواری منتقل کنند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز افزود: بلافاصله ماموران ستاد مبارزه پلیس آگاهی وارد عمل شده و از داخل این کامیون بیش از 225 هزار نخ سیگار خارجی را کشف و ضبط کردند.

زارعی‌نژاد با بیان اینکه در برآوردهای نخستین، ارزش ریالی این محموله بالغ بر 500 میلیون ریال برآورد می‌شود افزود: افرادی در این رابطه دستگیر و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

* کشف 140 هزار عدد لوازم بهداشتی و آرایشی در نظرآباد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به کشف یک انبار حاوی محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: در پی گزارش‌های واصله، برخی افراد مشکوک به این انبار تردد داشتند.

زارعی‌نژاد گفت: بلافاصله موضوع به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در شهرستان نظرآباد اطلاع داده شد و ماموران پلیس پس از اخذ دستور از مقام قضایی وارد انبار فوق شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این انبار که به نوعی متروکه و غیر فعال بود، بیش از 140 هزار عدد انواع لوزام آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان البرز گفت: در این انبار اجناس و کالاهایی چون تیغ ریش‌تراشی، خمیردندان، نخ دندان، مسواک و برخی اقلام آرایشی کشف و ضبط گردید.

زارعی‌نژاد در پایان تاکید کرد: افراد سودجو و قاچاقچیان کالا مطمئن باشند که ماموران انتظامی و اطلاعاتی در استان البرز به صورت شبانه‌روز فعال بوده و تمام تحرکات آنها را رصد کرده و اگر از راهی که در پیش گرفته‌اند، باز نگردند، با قانون طرف خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار